Het eerste weekje - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Het eerste weekje - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Mei 2014 | Frankrijk, Valence

Bonjour!!

Allereerst wil ik even zeggen dat het super leuk is om te zien dat er best veel mensen mijn eerste verhaaltje al hebben gelezen! Toch wel leuk om te weten dat het wel degelijk wordt gelezen :)

Het is trouwens wel typisch zeg! Ik ga weg uit Nederland met het idee dat ik naar een lekker warm land ga, kom ik in Frankrijk aan begint mijn eerste week zelfs met noodweer! Op een dag na het werk moesten we naar boven rennen om zo snel mogelijk binnen te zijn in ons huisje, maar we renden de heuvel op door een stroming water dat zijn weg naar beneden maakte. We liepen gewoon tot onze enkels in het water, gelukkig slapen wij niet in een tent of caravan maar gewoon lekker veilig en droog in een huisje!
Maar gelukkig is het na die dagen lekker weer geworden.

Ik kreeg al veel vragen wat ik allemaal al heb gedaan, maar dat is nog niet zo spectaculair veel. Nog steeds vooral klusjes en elke dag sanitairgebouwen schoonmaken. Maar elke dag is het restaurant beneden open en ze hebben mij de afgelopen week elke avond in de keuken gezet bij Nils. Is ook heel leuk, want ik ben thuis natuurlijk gewend om vooral in de bediening te lopen, maar dit is weer keertje anders! En het is ook wel leuk dat hij mijn mening vraagt en mij best veel laat doen.

Afgelopen vrijdag gingen we 's ochtends met z'n viertjes een kleine wandelroute lopen zodat we de omgeving leerden kennen en we alvast de route wisten als we met de mensen mee zouden gaan. Mooi gebied waar we hebben gelopen, alleen bleek de route fout te zijn. Dus kwamen we in plaats van anderhalf uur pas na 2 uur thuis en waren we nog niet eens op de helft van wat de route eigenlijk zou moeten zijn. De volgende dag hebben we weer een route gelopen, dit keer van maar een halfuurtje. Die route liep door het dorpje Saint-Laurent-du-Pape heen langs een kasteeltje af terug naar de camping. Moet je je voorstellen dat je wandelt langs leuke franse huisjes en door leuke steegjes.

Omdat we een dag in de week vrij zijn, hebben we lootjes getrokken om te bepalen wie welke dag vrij zou zijn en ik ben samen met Iris voortaan elke donderdag vrij. (vandaar ook dat ik nu de tijd heb om weer iets te plaatsen)

Dinsdag was de eerste dag dat we een activiteit hadden. Dit begon 's ochtends om 10:30 uur. Dan is er koffiekoffie en dan kunnen alle campinggasten koffie komen drinken en gezellig buurten met elkaar. Daarna kwam Julie (frans meisje van informatiebureau in de ardeche) en die gaf ons een rondleiding naar het kasteeltje Château du Bousquet. Dit was best bijzonder voor een aantal gasten, want niemand heeft daar toestemming voor om binnenin te kijken. Zo hebben wij een stelletje hier op de camping dat na 25 jaar eindelijk het kasteeltje van binnenin mochten bekijken. Zelfs Judith en Nils hadden het nog nooit van binnen gezien.

Gisteren was de eerste keer dat ik in de bediening werd gezet omdat het Indonesische avond was. De opa van Nils is indo, en daarom maakt Nils elke woensdag een Indisch buffet omdat hij dat allemaal heeft geleerd. En aangezien sinds zaterdag de camping al vol begint te lopen (gisteren waren er al 50 plekken vol) kwamen er veel mensen op af.

Vandaag heerlijk vrij dagje gehad, we hebben genoten van haar- en gezichtmaskertjes en voor de rest lekker niks gedaan.

Zaterdag zullen we onze eerste echte animatie activiteit hebben, want dan organiseren wij de mannen vs. vrouwen avond. Ik ben heel benieuwd!

(ik ga proberen om er foto's op te zetten van het gebied, maar weet niet zeker of het gaat lukken. En foto's van de camping komen nog, want daar heb ik nog geen mooie foto's van)

Au revoir!!

  • 29 Mei 2014 - 23:07

    Johan VdP:

    Hoi Piepeldepoi,
    Zo te horen heb je een aardig vol programma, een dag in de week vrij. Zo te horen heb je het al best naar je zin daar in Frankrijk. Veel plezier.

  • 30 Mei 2014 - 08:47

    Jan V:

    Leuke week, wel een beetje nat, maar de kop is eraf.
    Af en toe joggen om snel in het huisje te komen is mooi mee genomen.
    Foto's geven 'n mooie indruk van de omgeving, ben benieuwd naar de foto's vd camping.
    Veel "werk"plezier, xxxpapa

  • 30 Mei 2014 - 12:31

    Manon V:

    ooooooh mijn god, wat is het daar prachtig. Begin toch te twijfelen om na Jordanië een extra vakantie te plannen :O
    Veel plezier!

  • 30 Mei 2014 - 13:08

    Anke Vh:

    Ik hoor wel dat je het naar je zin hebt! Wat een mooie omgeving, daar wil ik ook wel zitten voor 5 maanden. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaaltje. En ookl hoe de mannen vs. vrouwen avond is verlopen. XXKus.

  • 30 Mei 2014 - 14:49

    Moniek En Lenn:

    Hoi Ellen,

    Nog bedankt voor het aanmelden. Kan ik je op de voet volgen. Leuk leuk.
    Idd wat een weertje zeg. Dat was nog een goede work out om naar boven te rennen met dat weer. :)
    Wel leuk dat je al op verschillende plaatsen ingezet wordt om te werken. Een teken dat ze veel vertrouwen in je hebben meid!
    Heel veel plezier nog en succes met het organiseren van de jongen vs meisjes avond!

    Groetjes Moniek en Lenn

  • 30 Mei 2014 - 20:55

    Kees En Marian:

    Wat een mooie omgeving waar jij verblijft!!
    Geniet van het leuke werk, en de vrije dagen.
    Schrijf maar veel leuke verhaaltjes, zodat we jou goed kunnen volgen.
    Wij kamperen nu in het zonnige Luijksgestel,dus wij proeven ook van het vakantiesfeertje.

    Dikke kus, ome Kees en tante Marian

  • 31 Mei 2014 - 20:08

    Will:

    Hoi Ellen,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt in Frankrijk.
    Prachtige omgeving!
    Veel plezier tijdens je stage en wij blijven je volgen.

    Liefs van ons allemaal,
    tante Will

  • 01 Juni 2014 - 12:39

    Koen:

    SISTAAAA ^^

    Super om te lezen dat je het naar je zin hebt daar.
    De regen die we normaal gesproken hier in Noorwegen erg veel hebben, heb ik gewoon naar Frankrijk gestuurd haha. We hebben hier nog maar 1 dag regen gehad en de rest van de tijd alleen maar zon zon en zon. Super warm, heerlijk!
    Foto's zien er goed uit. Succes met je georganiseerde avond! Spreek je snel weer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Valence

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11284

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: