Juedi trois juin - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Juedi trois juin - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Juedi trois juin

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Juni 2014 | Frankrijk, Valence

Bonjour!

Comment allez-vous? Il y a beaucoup de soleil.
(handig frans boekje mama!!)

Omdat ik vandaag weer vrij ben, heb ik weer een verhaaltje voor jullie :)

Vrijdag is ons team versterkt door 2 jongens (ook uit Brabant, dus nog steeds geen non-brabander) die voor de groenonderhoud komen.
Het gaat heel goed onderling in ons team, en dat merken de campinggasten ook, want daar krijgen we vaak van te horen: 'Wat een gezellig team hebben jullie!' en 'Wat fijn dat jullie zo goed met elkaar kunnen opschieten!'
Maar daar hebben ze ook gelijk in, want anders duren die 4 maanden erg lang.
Vrijdag heb ik achter de receptie gestaan en heb ik vooral de campingplekken leren kennen. Aangezien ik elke nieuwe campinggasten hun plek moest laten zien.

Zaterdag zijn Iris, Anke, Eefje, Judith en ik bij elkaar gaan zitten om een animatieprogramma te maken voor de komende week. We beginnen langzaam aan met hier en daar wat activiteiten.
Zaterdagavond zou de 'mannen vs. vrouwen avond' zijn, maar die is helaas niet doorgegaan, aangezien we geen animo hadden. Dat was wel heel jammer. Maar dat komt doordat het nog voorseizoen is.

Zondag hadden we weer koffiekoffie. Tijdens koffiekoffie vertel je heel vaak je levensverhaal, omdat de mensen daar heel nieuwsgierig naar zijn haha.
Zondag weer receptie gedaan en 's avonds stonden er opeens 2 docenten van mijn school in het restaurant. Die kwamen kijken hoe de camping er nou in het echt uit ziet en meteen kijken hoe het met ons gaat, dag erna gingen ze verder naar volgende camping in Frankrijk. Dat was wel heel gezellig dat die 2 even langskwamen.

Maandag ook weer receptie en 's avonds moest ik de spelletjesavond begeleiden. Kwamen maar 4 mensen op af, maar uiteindelijk deden mijn collega's ook mee en werd het alsnog een leuke avond vol met sjoelen, rummikub en scrabblen.

Dinsdag was een drukke en lange dag met de dagelijkse bezigheden.

Woensdag stond er een wandeling op de planning die Anke en ik mochten begeleiden. De wandeling was 21 km en de route liep over een hele oude spoorbaan door een heel mooi gebeid langs de l'eyrieux. De groep bestond uit 6 man. Op de helft zijn we in het dorpje st. Fortunat eventjes koffie gaan drinken en zijn de vrouwen opgehaald die 11 km genoeg vonden. Dat de vrouwen niet mee terug liepen was ook wel te merken, want Anke en ik liepen toch nog maar met 4 mannen die stevig doorlopen! En aangezien de leeftijdscategorie op dit moment op de camping best wel hoog ligt, wil je je niet laten kennen. Degene die het hardste liep was de oudste van het stel: 77!
Maar al bij al, het was een hele mooie route, de foto's die hieronder staan zijn van die route en er zitten nog foto's bij van de camping die ik jullie had beloofd!

Het is wel leuk om te zien dat er steeds meer mensen op de camping komen, wordt meteen ook veel gezelliger!

Maar nu ga ik eventjes de was ophangen in ons tuintje aangezien we heel lekker weer hebben! En ondertussen houd ik papa en ome Johan bij hoe ze het doen op de Alpe D'huez!

Salut!

  • 05 Juni 2014 - 17:29

    Manon:

    21km toe maar, dat zijn toch flinke wandeltochten om ff te begeleiden! Ik merk dat je jezelf echt thuis begint te voelen op de camping, mooi zo! 't wordt inderdaad vanzelf drukker, dus kun je nu op je gemak alles nog uit zoeken.

    Je volgende verslagen lees ik wel als ik terug ben uit Jordanië!
    Succes!

    Liefs, Manon

  • 05 Juni 2014 - 19:46

    Moniek:

    Hoi Ellen,
    Leuk om je weer iets van te horen. Jammer dat er nog niet zo veel animo is voor jullie activiteiten maar dat zal over een paar weken wel beter worden!
    Ook wel leuk dat je zo veel verschillende taken krijgt. Receptie werk, activiteiten organiseren en dan nog een super lange wandeling van 21 km!! Super goed hoor!
    En wat een mooie omgeving maar ook een hele mooi camping met mooi uitzicht zeg.
    Ik heb net gelezen dat jullie pap en ome Johan allebei het doel behaald hebben, ik zou zeggen daar drinken we wat op!

    Tot de volgende x.

    Groetjes Moniek, Job en een kusje van Lenn

  • 05 Juni 2014 - 19:51

    Rob:

    goed bezig vrouwke..!!!!:D

  • 05 Juni 2014 - 19:51

    Rob:

    goed bezig vrouwke..!!!!:D

  • 07 Juni 2014 - 08:50

    Jan V:

    Leuk dat je je draai gevonden hebt.
    Het hoogseizoen is in aantocht, dus wat betreft de activiteiten en zal het zeker drukker worden.
    Goed dat je al wat getraind was, 21 km is wel een lange wandeltocht.
    Mijn AD6 zit erop en het ging zeker niet slecht.
    Dankzij jouw steun en enthousiasme! 4x en dat was ook de max.!
    Foto's van de camping zijn mooi, wil het graag in het echt zien.

    Groetjes en blijf genieten, xxxpapa

  • 08 Juni 2014 - 12:07

    Mama:

    Leuk om nu ook te kunnen zien waar je het allemaal over hebt ;). Mooie omgeving, binnenkort ook voor ons een ervaring.
    Wat knap van die tocht! Is ons oefenen niet voor niks geweest.
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Wordt alleen maar leuker als de camping vol loopt.

    XXX en tot snel, mama

  • 11 Juni 2014 - 22:46

    Willem :

    Hoi Ellen ,

    Mooie foto's en het klinkt als een mooi avontuur !
    Gaaf dat het allemaal goed gaat en veel succes nog!
    (Hier gaat alles zijn gangetje op een windhoos na, wel net een nieuw klein paardje bij gekocht :) )
    Groetjes ,
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Valence

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 11280

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: