De 1e maand - Reisverslag uit Vercheny, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu De 1e maand - Reisverslag uit Vercheny, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

De 1e maand

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Juni 2014 | Frankrijk, Vercheny

Bonsoir!

Hebben jullie al in de gaten dat ik hier zondag al 1 maand zit? Ik namelijk niet, het zijn lange dagen maar het gaat wel echt snel!
Afgelopen donderdag was ik weer vrij en die dag was er een waterestafette dus daarom ging ik eventjes een kijkje nemen. Maar aangezien de gasten vonden dat ik wel een frisse duik kon gebruiken ben ik het zwembad ingeduwd met kleren en al! En dat op m’n vrije dag, haha!
’s Avonds stond er een avondwandeling op de planning en omdat ik toch verder niks te doen had ben ik gezellig mee gaan wandelen.

Vrijdag kwamen de franse mensen uit het dorpje Saint-Laurent-du-Pape jeu de boules spelen tegen onze campinggasten. Daarvoor heb ik samen met de organisatoren de hapjes gemaakt. En ’s avonds hadden we een bingo die Eefje organiseerde zodat wij met z’n drieën nog even konden kijken, want Eefje heeft al heel veel ervaring in de entertainment. Was een leuke avond!

Zaterdag is het begonnen met heel warm weer. Vandaag zouden er mensen komen in de mobilhomes, dus hebben we die kaargemaakt en toen zag ik de mobilhomes voor het eerst van binnen. Dat zijn leuke huisjes! Voor de rest heb ik die dag weer in de receptie gestaan en ’s avonds hadden we bbq-avond met live muziek van 2 franse mensen. Dat was ook een hele leuke avond!

Zondag heb ik voor het eerst de brood afhaal gedaan, daarvoor moest ik er al heel vroeg uit maar het was wel leuk om te doen dus dat scheelt. Daarna heb ik in m’n eentje de koffiekoffie gedaan en gezellig bijgepraat met de campinggasten. En in de middag was ik scheidsrechster bij het watervolleyballen.

Maandag is ons team weer versterkt door 2 meiden. Ze blijven maar 2 weken en zijn Frans. Eentje praat geen woord Engels en de ander een klein beetje, dus dat is wel lastig. ’s Avonds was het Italiaanse avond in het restaurant en moest ik weer de spelletjesavond begeleiden, maar dit keer kwam er niemand op af. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook weer niet want het was heel druk in het restaurant en achteraf waren ze blij dat ik in de bediening meehielp.

Dinsdag heb ik weer de koffiekoffie gedaan en vandaag was het alweer de 4e dag dat het bloedheet is hier. Daar moet ik wel echt aan wennen en daarnaast is het lastig om te werken in heel warm weer. Dus hopelijk ben ik er rond het hoogseizoen aan gewend.
’s Avonds vroeg Nils of ik zin had om mee op de quad te rijden en dat wou ik wel, maar ik vond het super spannend! Uiteindelijk ben ik wel mee gegaan, omdat ik anders bang was dat ik spijt zou krijgen. Nou ik ben blij dat ik mee ben gegaan! Dat was echt gaaf! We zijn naar de bergen gereden en naar het topje van de berg. Daar hadden we super mooi uitzicht en de zon begon al onder te gaan dus dat was echt heel mooi om te zien! En ’s avonds om 22:00 hadden we moonlight swimming. Daar heb ik nog geen foto’s van, maar dat is ook heel leuk om te zien! Dan zetten we de boxen buiten met leuke muziek aan en zetten we het licht aan in het zwembad en dat verandert in verschillende kleurtjes.

Woensdag was echt een leuke dag! We moesten wel al om 7 uur in de ochtend de sanitairgebouwen al schoonmaken, omdat we om 9 uur vertrokken met de campinggasten naar Vercheny waar we een kano tocht van 13 km gingen doen op de Drôme. We mochten met het hele team mee (Nils en Judith bleven op de camping) en hadden 6 campinggasten die zich hadden opgegeven. Het was een hele mooie tocht en hele mooie omgeving! En daarbij kwam ook dat we super mooi weer hadden en het rivierwater was helemaal niet koud. Op een gegeven moment kwamen we langs een muur waar alle gevonden/verloren waterschoentjes en slippers aan gehangen waren, als er daar niet zo’n sterke stroming was, had ik m’n camera gepakt om een foto te maken want het zag er echt heel leuk uit!
Dit was echt heel leuk, tot nu toe de leukste dag als het mij vraagt. ’s Avonds hadden we weer Indonesische avond, dus moesten we weer flink aan de bak. Ik ben blij dat ik vandaag vrij was, want dat was echt een lange en drukke dag! (ow en m’n spierballen laten weer weten dat ze d’r nog zijn)

En dat was het weer voor deze keer! Nog steeds leuk om al jullie reacties te lezen en te weten dat jullie m’n verhaaltjes lezen!

Au revoir!

  • 12 Juni 2014 - 23:30

    Mama:

    hee meisje, een drukke tijd, maar ook een erg leuke als ik het zo lees.
    Benieuwd hoe het is als de camping vol staat ;)
    Onze hug komt dichterbij :).

    XXXXX

  • 13 Juni 2014 - 08:30

    Kees En Marian:

    Wat leuk om jouw super enthousiaste verhalen te lezen!!
    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt met jouw collega's.
    Geniet nog maar, voordat de topdrukte begint.
    Dikke kus, Kees en Marian

  • 13 Juni 2014 - 08:48

    Frans En Marleen:

    Goedemorgen,Wat heb je het daar leuk zeg.Geniet er maar lekker van.En van de warmte dat went wel hoor.,,JIJ BENT DE ZON JIJ BENT DE ZEE" Je kent het nog, dus genieten.
    Nog veel plezier en tot het volgende verslag.

    xxx

  • 13 Juni 2014 - 08:52

    Jan V:

    Volgens mij heb je je draai gevonden.
    Leuke verhalen, ben erg nieuwsgierig maar moet nog ruim een week wachten.
    xxxpapa

  • 14 Juni 2014 - 21:33

    Johan Vd P:

    Hoi Ellen,
    Leuk om te lezen dat je een fijne tijd hebt.

  • 15 Juni 2014 - 11:42

    Jeanette:

    Hoi Ellen,
    Erg leuk om je zo te volgen tijdens je avontuur in Frankrijk. Ziet er mooi uit en inderdaad fijn dat het zo klikt binnen jullie team. Snap dat je je niet wilt laten kennen tussen de "oudjes", maar 21 km is toch echt wel stoer hoor ! Wij hadden gisteren een gezellige open dag bij Go-Tan. In totaal bijna 1000 mensen rondgeleid in onze fabriek met ons team. (maar dat had je op facebook al gezien ;-). Was erg gezellig en vond het leuk om de mensen te "vermaken". Wellicht is entertainment/annitmatieteam ook iets voor mij ? veel plezier de komende tijd.
    Liefs Jeanette

  • 15 Juni 2014 - 18:56

    Marion Timmermans:

    wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met je. Dat je een leuk team hebt is mede te danken aan jou. Jij bent ook een echt team beest. Vrijdag hebben we een vergadering gehad bij steenuil en een verassing van Hanne, Willem en Wim. Een echte handen of voeten massage voor wie dat wilde. Ik vond het heerlijk al kun jij je dat vast niet voorstellen met je gevoelige voetjes. We hebben je wel gemist hoor bij de vergadering. Nog heel veel plezier en hopelijk ga je nog vele verhaaltjes schrijven.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vercheny

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11283

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: