Het echte werk! - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Het echte werk! - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Het echte werk!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Juli 2014 | Frankrijk, Valence

Bonjour!

Het was mijn bedoeling om lekker in het zonnetje op de waterput (want daar heb ik de beste wifi) mijn blog weer te gaan schrijven, maar toen begon het opeens weer te regenen en donderen… Het is de afgelopen tijd gelukkig weer mooi weer geweest, soms zelfs super heet en benauwd, maar nu begint het weer slechter te worden helaas.

Het is trouwens nog steeds super leuk om te horen en te zien dat mijn blog door jullie wordt bijgehouden! En ook dat het jullie interesseert :).
Het gaat nog steeds goed met mij en vind het nog steeds heel leuk om te doen. Het is nu hoogseizoen en dat is ook wel echt te merken, elke dag van hot naar her rennen, heel veel moeite doen om een gaatje te vinden in je planning om eventjes te rusten en natuurlijk moet je heel flexibel zijn met dit werk, vaak inspringen als het nodig is, taken overnemen van je collega’s als dat nodig is en ga zo maar door. Dit is dus het echte werk, leuk om het nu in het echt mee te maken.
Vandaar dat ik nu ook minder tijd heb om mijn blog bij te houden, dus het wordt weer een langer verhaaltje aangezien ik weer 2 weken ga vertellen.

Zaterdag 12 Juli: Dit was mijn eerste vrije dag op zaterdag, maar ik heb eigenlijk niet echt een vrije dag gehad. Morgen hadden we de speurtocht op programma staan en dat kregen we vandaag te horen, dus dat moesten we gaan uitwerken. De route 2x gelopen om te bedenken waar we de pijlen en vragen gaan hangen en op welke 2 plekken we de posten zouden doen. Nou, ik wist eerlijk gezegd niet dat een speurtocht uitwerken en bedenken zoveel tijd in beslag zou nemen. Dat is toch moeilijker dan je denkt! Uiteindelijk heb ik met Judith overlegd en mag ik dit gebruiken voor mijn vervangende examen opdracht.

Zondag: Vandaag zijn Iris en ik ’s ochtends de speurtocht weer gaan lopen en hebben we alle pijlen en vragen opgehangen. ’s Middags begon de speurtocht, Iris zat bij een post en ik zat bij een post. Bij mij moesten ze een verkleedestafette doen. De ouders hebben hele leuke foto’s gemaakt, helaas heb ik die zelf niet kunnen maken. ’s Avonds hadden we de laatste wk avond. (gelukkig, want die avonden waren druk en moeilijk voor de bediening omdat je moeilijk bij de mensen kon komen om drinken te brengen enzo) Was daardoor weer een latertje geworden.

Maandagochtend hadden we het heel druk bij het knutseluurtje, want we hadden rond de 20 kinderen! Daarna stond ik van 1 tot 5 in de keuken en daarna snel door om vervolgens weer Tabbert te zijn. ’s Avonds weer in de bediening gestaan tot sluit.

Dinsdagochtend weer het knutseluurtje gehad en daarna van 10:30 tot ’s avonds bardienst gehad. (Niet zo’n leuke, interessante dag om iets over te vertellen, haha)

Woensdagochtend had ik voor de allereerste keer aquagym. Eigenlijk doet vooral Iris dit, maar mij leek het ook leuk om te doen, dus had ik gevraagd of ik het een keer samen met Iris mocht doen. Nou, het was echt heel leuk om te doen en het is voor jezelf echt een goeie ochtendgymnastiek. Want je staat daar op de kant, vol in de zon een halfuur lang te springen. Nou, de zweetdruppels liepen langs onze gezichten! ’s Middags had ik weer receptiedienst en heb ik het dierengeluidenspel voorbereid dat ’s avonds op de planning stond. Daarna had ik lekker veel kindjes met spetterpret en ben ik weer goed nat geworden. Snel gedoucht om weer als tabbert&bobbi verder te gaan. ’s Avonds eventjes bij de eerste drukte geholpen in de bediening en daarna ben ik samen met Anke het dierengeluidenspel gaan doen. Veel kindjes deden mee en de vrijwilligers (de papa’s en mama’s) deden ook fanatiek mee.

Donderdagochtend had ik brood, daarna was het de bedoeling om het knutseluurtje te doen, maar moest even op de receptie passen. ’s Middags eventjes de bardienst overgenomen van Tessa en daarna gelijk door naar Schip Ahoy (waterspelen). Na Schip Ahoy door de kinderen (en mijn collega’s) in het zwembad geduwd, kon ik me weer snel omkleden om daarna snel naar de bediening te gaan. ’s Avonds begeleidde ik weer het moonlightzwemmen en daarna afgesloten in de bediening.

Vrijdagochtend weer brood gehad en daarna zou ik weer aquagym gaan doen met Iris, maar toen kwam de Nestlé vrachtwagen met de bestellingen ijs en die moest Iris gaan helpen, dus werd ik als het ware in het diepe gegooid en moest ik de aquagym in mijn eentje doen. Gelukkig wist ik de oefeningen en pasjes nog en het ging best wel goed. Na het aquagym snel door naar het knutseluurtje om het over te nemen van Anne. En weer even de bardienst voor Tessa overgenomen, daarna snel spetterpret gedaan en tabbert&bobbi aan het eind van de middag. ’s Avonds was het heel druk in de bediening.

Zaterdag heb ik overdag helemaal niks gedaan, wel eventjes paar wasjes gedraaid maar voor de rest lekker op bed gelegen, boek gelezen en gerust. ’s Avonds wel weer in de bediening gestaan omdat de band: ‘Downtown Band’ kwam. Was heel druk en er was ook een hele gezellige sfeer!

Zondag had ik keukendienst van 1 tot 5, ’s avonds had ik het voorleesuurtje, maar er kwamen maar 3 kindjes. Eigenlijk achteraf was dat niet erg, want het bleek heel druk te zijn in het restaurant dus ben daarna meteen naar het restaurant gegaan.

Maandagochtend had ik weer aquagym alleen, maar dit keer deed de muziek het niet. Maar er kwamen mensen speciaal voor het aquagym dus heb ik het wel door laten gaan, maar dan zonder muziek. Was heel apart, maar de mensen waren tevreden en vonden het alsnog heel leuk, gelukkig! En tijdens de coolingdown begon het opeens te plensen, dus dat was letterlijk een coolingdown!
Daarna van 1 tot 4 in de keuken en weer aan het eind van de middag Tabbert&Bobbi gespeeld. ’s Avonds weer in de bediening gestaan.

Dinsdagochtend had ik het knutseluurtje en dit keer waren er best veel Franse en Duitse kindjes. Dus Anne begeleidde de Nederlandse en ik de Franse en Duitse. ’s Middags van 1 tot 6 in de bar gestaan en ’s avonds had ik een avondje vrij waarin ik veel dingen heb uitgewerkt en voorbereid heb. Toen ik daar mee klaar was, vroegen ze mij of ik mee wou naar de berg. Nils en Dylan gingen met de quad en een campinggast zou met zijn auto gaan en daar konden nog mensen mee in. Dus ik dacht: Gezellig, even naar de top van de berg, gezellig kletsen en weer terug! Maar dat had ik dus helemaal verkeerd ingeschat, dat doe ik nooit meer! We gingen naar Pierre Gourdin, dat is een ruïne. Maar het pad daar naartoe is heel erg rotsachtig met losse stenen, flinke gaten in de paden en best wel stijl omhoog. Nou dat ging er ruig aan toe! En het was doodeng! Meneer de Vries had een Mitsubitshi Outlander en ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij dat hij zo’n auto meenam! Die rotsen op het pad raakte de auto hele tijd aan de onder kant flink aan, die geluiden! Nou, Anke en ik dachten dat de auto bijna kapot ging! Maar ik ben ook echt goed wagenziek geworden! En het was ook heel erg eng, want als je naar beneden keek aan de rechterkant, dat was een soort van ravijn, dus soms leek het net alsof we te dichtbij de rand kwamen. En soms had de auto ook moeite met omhoog komen en gingen we een stukje achteruit. We hebben zelfs een keer de auto moeten duwen met z’n allen! Nou, ik was blij toen ik uiteindelijk weer op bed lag! ( ow, en ik heb helemaal niks meegekregen van de ruïne, helaas….)

Woensdagochtend weer het knutseluurtje gehad, daarna receptiedienst, ’s middags had ik levend bingo met de kinderen en daarna weer Tabbert&Bobbi. Dit keer hebben we met de kinderen een dansje bedacht en geoefend omdat we vrijdagavond ‘La Garenne Got Talent’ hebben. En ’s avonds weer in de bediening gestaan.

Donderdagochtend stond ik weer klaar voor de broodafhaal, daarna het knutseluurtje gehad en de bar eventjes in de gaten gehouden. ’s Middags had ik Schip Ahoy en ben ik daarna de hele camping rondgegaan voor de inschrijvingen voor La Garenne Got Talent. Nou, omdat nu de camping helemaal vol staat, ben je daar lang mee bezig! ’s Avonds mocht ik een keertje de Voetbalwedstrijd overnemen van Iris, en dat was heel leuk! Eerst de junioren en daarna de ouderen. En daarna heb ik weer het moonlightzwemmen begeleid.

Vrijdagochtend weer het brood verkocht en daarna mocht ik weer de aquagym doen. Nou, ik moet zeggen, als ik straks terug kom is mijn conditie wel flink verbeterd met al die ochtenden aquagym en elke dag de bult 10x op en neer, haha.
Na het aquagym eventjes het knutselen mee gedaan en daarna ben ik naar het sieradenkraampje gegaan dat hier elke vrijdag op de camping komt te staan. Hele leuke sieraden en daar heb ik ook natuurlijk wat gekocht :) 's Middags had ik weer spetterpret en eind van de middag met Tabbert&Bobbi het dansje voor vanavond geoefend en afgesloten met de minidisco. Dit keer waren er heel veel kindjes en dit was echt heel leuk!
Daarna snel omgekleed om alles klaar te zetten voor de show en toen was het zover! Iris en ik hebben de avond gepresenteerd en zelfs een paar acts meegedaan, omdat dan de kindjes niet meer durfden. Zo heb ik samen met een meisje gehoelahoepeld (nou, ik wist niet dat ik daar zo slecht in was! ). De avond hebben we afgesloten met het team met het Vliegerlied en de Clubdance.

De tijd gaat hier toch wel snel, dat zeggen ze zo vaak, maar ik heb nu al gemerkt dat dat ook echt zo is! Ik heb er nu al 3 weken het echte animatieprogramma op zitten!

Dus hopelijk blijft de tijd zo snel gaan, want dan ben ik ook zo weer terug in Nederland!

Au Revoir!

  • 27 Juli 2014 - 10:12

    Frans/Marleen:

    Wat fijn dat je zo leuk vind. Jaja het is wel hard werken,maar dan heb je ook wat.Wel spannend op die berg.Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.het heeft een naam uhh,uhh. Hoe heet dat ook alweer?
    Nog veel plezier in Frankrijk en groetjes uit Veldhoveeeeeeeee

  • 27 Juli 2014 - 16:19

    Mama:

    Jij komt je tijd wel door daar. Drukdrukdruk.
    Fijn dat je het ook zo leuk vindt. Waarschijnlijk breng je dat ook over op anderen.
    Benut de spaarzame momentjes om bij te komen goed, dan hou je het zeker vol ;)
    Benieuwd naar je "afgetrainde" lijf :)
    Veel plezier en creativiteit!

    XXXXX

  • 27 Juli 2014 - 16:32

    Papa:

    De berg met de ruine komt ons bekend voor, moet je eens wandelen :>)
    Je verhalen blijven leuk, geeft 'n goed beeld van jouw stage.
    Gebruik je creativiteit goed, je zit er vol mee!!

    xxxpapa

  • 27 Juli 2014 - 19:36

    Kees En Marian:

    Wat een druk bestaan heb jij!
    Nu snap je zeker wel waarom ik niet mee gegaan zou zijn bergop?
    Leuk om steeds weer jouw verhalen te lezen.
    Op onze camping is ook een animatieteam aanwezig. Ook zij moeten zich overal inzetten.
    Ik heb een foto gestuurd van Siem naar jouw hotmail.
    Hij kan zo naar de camping!,
    Gr. Kees en Marian

  • 27 Juli 2014 - 20:46

    Jeanette:

    Hoi Ellen, Allereerst: wij vonden het ook erg leuk om je met ons bezoekje te verrassen, en ontzettend leuk hoe de eigenaresse hier in mee deed !! Ik heb nu met eigen ogen kunnen zien wat een leuke plek je hebt gevonden en wat een fijne sfeer er heerst. Dat zit allemaal wel snor ! Drukke baan hoor, maar het klinkt allemaal wel erg leuk. Kan me voorstellen dat de tijd vliegt. Wij zijn gisteren weer teruggekomen van een heerlijke vakantie in Corsica. Lekker uitgerust en mooi bruin geworden. nou nog veel succes in deze drukke weken.
    Groeten uit Deventer.

  • 27 Juli 2014 - 22:53

    Manon Vogels:

    Ik zie je al helemaal zitten met een spierwit gezicht in die auto haha. Ziek en bang.
    Het klinkt alsof je toch echt genoeg afwisseling heb met je werk. Dat maakt het 'n stuk leuker!
    Ik vond dat je al veel te doen had, maar nu het hoogseizoen is kan ik het me niet goed meer voorstellen. Knap hoor!

    Ik ben nu lekker op vakantie met Stefan, dus groetjes vanuit Zeeland :)

  • 03 Augustus 2014 - 05:50

    Johan Van De Pas:

    Hoi Piepeldepoi,

    Best spannend die rit naar de ruine :-)
    Dat je lichamelijke conditie wordt verbeterd is mooi meegenomen!

    Ome Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Valence

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11285

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: