Een weekje van succes! - Reisverslag uit Royas, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Een weekje van succes! - Reisverslag uit Royas, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Een weekje van succes!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 Augustus 2014 | Frankrijk, Royas

Bonjour!!

Hoe is het daar in Nederland? Mis ik veel? Haha.

Ik heb al wel gemerkt dat er nu een hele hype ontstaat daar in Nederland, namelijk de ‘loombandjes’. Voordat ik hier naar Frankrijk vertrok had ik er nog nooit van gehoord, maar als je nu een rondje over de camping loopt zie je bijna bij elk plekje kinderen bandjes maken. Ikzelf heb er al zelfs een gekregen, nouja, ik niet, Tabbert heeft er al eentje gekregen van een kindje.

Maar goed, ik zal jullie weer eens vertellen wat ik de afgelopen week allemaal heb gedaan!

Afgelopen zaterdag waren Iris en ik weer overdag vrij en hadden we ’s avonds een dinershow met ‘Mister JP’. Deze show hadden we in het voorseizoen ook al een keertje gehad, hij zingt en goochelt. Was weer een gezellig avond!

Zondag heb ik de dag weer in de keuken besteed van 1 tot 5 en stond ik ’s avonds in de bediening.

Maandag begon mijn dag weer met de ochtendgymnastiek: ‘Aquagym’. Dit keer had ik 15 man die fanatiek mee deden! (Meestal is het zo net onder de 10). In de middag had ik weer de keukendienst van 1 tot 4 en om half 5 stonden Iris en ik weer klaar als Tabbert&Bobbi. ’s Avonds in de bediening gestaan en daarna met de jeugd potjes rummikub gespeeld in de bistro. Heel gezellig!

Dinsdagochtend hadden we het knutseluurtje en ’s middags weer van 1 tot 6 in de bar gestaan. ’s Avonds ben ik meestal vrij, maar toen ben ik de hele camping rondgegaan om vrijwilligers te zoeken voor morgenavond voor het ‘dierengeluidenspel’. Nou, ik had er geen rekening mee gehouden dat er een maximum is, dus bleef ik mensen opschrijven. Ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zoveel mensen zover kreeg. Daarna ben ik om 10 uur naar de patio gegaan om het spel: ‘Weerwolven van Wakkerdam’ te doen met de jeugd. Opnieuw had ik niet verwacht dat er zoveel kinderen op af kwamen. Ik had gewoon 25 kinderen! Om 11 uur was dat afgelopen en ben ik bij Tessa in de bar gebleven tot sluit en hebben we weer met de jeugd een potje rummikub gespeeld. Na sluit zijn Tessa, Dylan, Pjotr en ik vlaggetjes gaan ophangen bij de caravan van Henk&Jelly, omdat Henk morgen jarig is. (Weet niet of ik al heb gezegd wie dit zijn, maar zij verzorgen alle huur safari- en tunneltenten. 2 Super lieve mensen!)

Woensdagochtend had ik weer aquagym en dit keer zelfs met 20 man! Laatst hadden Iris, Judith en ik het erover of de aquagym wel liep en of we het er niet beter uit konden halen. Ik wou dat liever niet, want ik vind het zelf ook heel leuk om te doen, ook al heb ik maar een paar man. Maar gelukkig kon ik nu ‘bewijzen’ dat we het er niet uit moeten halen! :)
’s Middags stond ik bij de receptie en had om 3 uur Levend Stratego, waar ook weer veel kinderen op af kwamen. Om half 5 weer Tabbert&Bobbi en om 6 weer de bediening in. En om half 8 begon het dierengeluidenspel, Anke hielp mij daarmee en achteraf was ik daar heel blij mee, want…. Je gelooft het misschien niet, maar in totaal hadden we 65 kinderen die mee deden! Nou, dit was echt een succes! En het is dan ook zo leuk om al die kinderen opeens fanatiek te zien rennen! Na het spel zijn we eventjes op bezoek geweest bij Henk voor zijn verjaardag.

Donderdagochtend had ik weer brood en daarna eventjes meegeholpen in de receptie omdat het druk was, daarna snel door naar het knutseluurtje en ’s middags had ik weer waterestafette, maar het was niet zo mooi weer en ik had daardoor helaas weinig kindjes. Uiteindelijk natuurlijk wel door laten gaan, want ook al zijn het er maar 2, zij willen natuurlijk door jou vermaakt worden! ’s Avonds had ik weer een keertje de ‘La Garenne Voetbal Cup’. Eerst de junioren en daarna de ouderen. En met de ouderen hebben Dylan en ik ook eventjes meegedaan. Was ook weer leuk om te doen! En dit keer had Iris een keertje het Moonlight Zwemmen, dus was ik om 9 uur klaar. Toen ben ik samen met Lieke, Anke en Pjotr naar de Mac gegaan, haha.

Vrijdagochtend heb ik flyers uitgedeeld tijdens het brood om reclame te maken voor de lampionnenoptocht vanavond. En daardoor hadden we bij het knutseluurtje heel veel kindjes die lampionnen kwamen maken, we hadden 30 zaklampjes ingekocht, maar we hadden bij lange na niet genoeg, want we hadden niet durven hopen op zoveel kindjes! Anne (zij doet een kunstopleiding en is altijd heel creatief, die bedenkt daarom vaak de knutselactiviteiten) had bedacht om geen gewone lampion te maken, maar een ‘vuurvliegje’. Iedereen was er heel erg enthousiast over! ’s Middags had ik receptiedienst en om half 5 weer Tabbert&Bobbi en dit keer de minidisco, zoals elke vrijdag. ’s Avonds om half 9 begon de optocht en het was echt een succes! Alle kindjes zongen uit volle borst mee met de liedjes en de lampionnen zagen er super leuk uit. Ook dit was weer een succes!

De camping heeft nu paar weken echt helemaal vol gezeten, dat we zelfs mensen naar een andere camping moesten doorsturen. Nu staan er weer een paar plekjes vrij, maar dat is al heel gek om te zien dat die nu leeg staan. Het is ongeveer nog 2 weken echt hoogseizoen, dus nog even knallen en daarna begint alweer het naseizoen.

Au Revoir!

  • 09 Augustus 2014 - 17:39

    Manon Vogels:

    Camping vol? wow.Gelukkig mag je dan afsluiten met naseizoen. Geeft vast gewenste rust.

    xxx

  • 09 Augustus 2014 - 17:55

    Mama:

    Nog even knallen!!! Daarna uitdrijven ;)

    XXXXX

  • 12 Augustus 2014 - 09:13

    Kees En Marian:

    Wat hebben jullie veel en leuke activiteiten!!
    Fijn, dat er dan ook zoveel deelnemers zijn.
    De kindjes met de lampionnen op de foto vonden het erg leuk zo te zien.
    Als ik jouw verhalen lees merk ik wel dat je het behoorlijk druk hebt.
    Nog een paar drukke weken (occupe)en dan kun je alweer aan het afbouwen.
    Geniet nog maar even van de gezelligheid, voordat je het weet is de stage voorbij.
    Veel groetjes van Kees en Marian

  • 13 Augustus 2014 - 09:35

    Marion Timmermans:

    hoi Ellen, wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. volgens mij ga je deze stage periode nooit meer vergeten. Wat beleef jij leuke dingen zeg. Om jaloers op te worden. De tijd vliegt volgens mij voor jou. Nog even lekker genieten van alles. Groetjes

  • 13 Augustus 2014 - 23:02

    Jolanda:

    Hoi Ellen,

    Wat fijn dat er aan jullie activiteiten zo goed wordt deelgenomen, dan heb je ook echt eer van je werk.
    Wel super leuk om te doen lijkt me, en druk!!!.
    Maar dan vliegt de tijd goed voorbij.

    Geniet er nog van en heel veel groetjes van Jolanda



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Royas

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 11274

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: