Het team wordt steeds kleiner. - Reisverslag uit Royas, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Het team wordt steeds kleiner. - Reisverslag uit Royas, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Het team wordt steeds kleiner.

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Augustus 2014 | Frankrijk, Royas

Bonjour!!

Zo,…. Ik zit hier lekker in het zonnetje, mijn wasje draait en toen bedacht ik me opeens dat ik al een tijdje niks meer van me heb laten horen.

Zaterdag 9-8 was ik weer een dagje vrij en ben ik ’s ochtends samen met Tessa naar de bakker gelopen en ’s middags zijn we een eindje gaan fietsen over de spoorbaan, zijn we gestopt bij een kiezelstrandje, maar dat was niet echt iets dus gingen we nog iets verder en hebben we die middag heerlijk rustig op een rots gezeten. Gewoon om er eventjes tussenuit te zijn. Want ’s avonds moest ik weer werken in het restaurant tijdens de Big Bingo. Die avond is er nog een man naar mij toe gekomen die de vorige avond mee deed met de lampionnenoptocht. En die wou even zeggen hoe leuk de optocht was en dat ik het heel leuk deed met de kinderen en hij eindigde met: ‘Jij komt er wel!’ Nou… dat vond ik stiekem een super mooi compliment!

Zondagochtend lekker uitgeslapen om daarna van 1 tot 5 in de keuken te staan en ’s avonds weer de bediening.

Maandagochtend begon ik weer actief met de aquagym en daarna ben ik Lieke gaan helpen bij het poetsen van het sanitair. ’s Middags weer de keuken van 1 tot 4 en daarna gelijk door naar Tabbert&Bobbi samen met Iris. En ’s avonds weer in de bediening gestaan.

Dinsdagochtend hadden we het knutseluurtje in de ochtend en daarna heb ik tot 6 in de bar gestaan. ’s Avonds ben ik de kleine kindjes op gaan halen voor het voorlezen en dat heb ik afgesloten met zakdoekje leggen. Super leuk om die kleine kindjes te zien die helemaal op gaan in je verhaaltje.

Helaas was het woensdagochtend weer slecht weer en daardoor ging de aquagym ook niet door. Het knutselen daarentegen wel en daarna had ik weer de receptiedienst. ’s Middags had ik samen met Iris de activiteit: ‘Levend Bingo’. Dit konden we helaas niet afmaken, aangezien het iets uitliep en Iris en ik moesten echt weer door omdat we hierna Tabbert&Bobbi moesten zijn. Dus heeft Berber het voor ons afgemaakt. En ’s avonds weer in de bediening gestaan.

Donderdagochtend was ik weer vroeg uit mijn bed om de bakker op te wachten. Na het brood samen met Anne het knutseluurtje gedaan. ’s Middags Joeri meegeholpen in de keuken, want door het nog steeds slechte weer had ik niemand voor Schip Ahoy. ’s Avonds hebben we nog snel een teamfoto gemaakt, omdat morgen Pjotr naar huis gaat. Helaas staat Judith er niet bij, maar Nils hebben we nog zover kunnen krijgen. Daarna had ik weer Moonlight Zwemmen en ’s avonds na het werk hebben we nog in ons tuintje wat gezellig gedronken voor de laatste avond van Pjotr.

Vrijdagochtend, ik moest er sowieso vroeg uit, omdat ik weer brood had. Maar iedereen kwam er dezelfde tijd uit, want we gingen Pjotr uitzwaaien. Vanaf nu wordt het team steeds kleiner.
Na het brood ben ik de hele camping rond gegaan om mensen in te schrijven voor de BBQ avond van vanavond, want we hadden nog geen een inschrijvingen. Gelukkig heb ik er nog heel veel over kunnen halen en zat de inschrijflijst vol! ’s Middags stond ik weer bij de receptie en om half 5 hadden Tabbert&Bobbi weer de minidisco. En ’s avonds was de BBQ-avond met de live muziek van: ‘Tim Broadband’. Dit was weer een super gezellige avond, want hij was echt iemand die het publiek kon aanvoelen en de sfeer erin kon brengen.

Zaterdag waren Iris en ik weer vrij en hebben we de hele middag aan het zwembad gelegen, omdat het eindelijk een keer mooi weer was op onze vrije dag! ’s Avonds stelde Lieke voor om naar Valence te gaan en daar te gaan uiteten. Nou, daar zeiden wij geen nee tegen, aangezien wij zonder vervoer bijna nooit buiten de camping komen!

Zondagochtend had Judith gevraagd of Anke, Lieke en ik om 10 uur met haar wouden vergaderen over het komende animatieprogramma. Weer wat leuke nieuwe dingen bedacht. ’s Middags stond ik weer van 1 tot 5 in de keuken. Daarna nog tot 6 geholpen in de bar en om 7 weer teruggekomen om weer in de bediening te staan. ’s Avonds was het de laatste avond voor Sander en Dylan en hebben Joeri, Tessa en ik Dylan geholpen om ’s nachts het sanitair te poetsen. Daarna ook weer nog even gezellig buiten gezeten.

Maandagochtend stond iedereen weer vroeg in z’n pyjama op straat om de jongens uit te zwaaien. En toen waren er alweer 3 mensen minder in het team.
’s Ochtends kwam er weer niemand voor de aquagym, maar de camping wordt ook steeds minder druk. Toen ben ik Lieke weer gaan helpen met het sanitair te poetsen en ’s middags weer in de keuken gestaan en toen had ik het heel druk met vanalles snijden en voorbereiden. Aangezien de maandagen altijd heel druk zijn in de keuken, maar vanavond hebben Tabbert&Bobbi ook hun afscheidsfeestje: pizza’s bakken. En daar moest ook alles voor worden voorbereid.
Nou, ’s avonds was dus de laatste keer voor Iris en mij als Tabbert&Bobbi. Er waren 26 kinderen gekomen op ons afscheidsfeestje en iedereen vond het pizza bakken super leuk! Dit was echt weer een geslaagde activiteit!
En ’s avonds stond ik weer in de bediening.

Dinsdagochtend weer samen met Anne en Iris het knutseluurtje gedaan en daarna tot 7 uur in de bar gestaan. ’s Avonds ben ik met Nils en Pomme gaan wandelen. Ik was haast weer vergeten hoe mooi hier de natuur is, we zijn door een heel groot weiland gelopen en dan zie je in de verte al die bergen. Super mooi!

Woensdagochtend moest iedereen er heel vroeg uit, want vandaag hadden we met z’n allen het personeelsuitje! Iedereen moest iets doen, of het sanitair heel vroeg poetsen, of het zwembad openen of het brood rondbrengen. Iris en ik gingen het brood rondbrengen en daarna ben ik samen met Berber Joeri nog gaan helpen met het zwembad. Daarna even gezellig met z’n allen aan de ontbijttafel wat lekkers gegeten en toen vertrokken we. Want…… we gingen KARTEN in Valence!!
Nog nooit gedaan, maar het was super gaaf! We hebben twee rondes gereden. Eerste ronde was het beetje verkennen voor iedereen. Toen ben ik 8e van de 10 geworden haha! Tweede ronde durfde iedereen wel en volgens Judith was iedereen toen echt een scheurneus. Toen ben ik 5e van de 10 geworden…. Nou ik ben best trots op mezelf! Haha.
Na het karten zijn we gaan eten in Valence en daarna moesten we weer gauw terug naar de camping, want Henk en Jelly hadden het eventjes overgenomen. Toen we terugkwamen moest ik meteen met Judith de receptie doen, omdat iedereen natuurlijk dan meteen tegelijkertijd komt als ze weten wanneer we terug zijn. ’s Avonds ging de Indo-avond gewoon door en stond ik in de bediening.
Was wel super fijn om eventjes met z'n allen ergens heen te gaan, was heel leuk dagje!

Donderdagochtend had ik weer brood en ik had het super rustig! Bijna geen brood besteld en iedereen kwam het pas super laat ophalen. Vanaf zondag gaan de naseizoen tijden weer in en begint het brood een halfuurtje later, dus dat scheelt ook weer.
Weer samen met Anne het knutseluurtje gedaan, eventjes de bar gedaan en ’s middags ben ik met Tessa in het dorp gaan wandelen. En daarna had ik de activiteit: ‘Ruilspel’. Toen ik daar mee klaar was, ben ik even gaan slapen, want ik begin nu toch wel echt moe te worden. Maar gelukkig wordt het straks weer wat rustiger. ’s Avonds had ik de voetbal cup met dit keer maar 2 teams, 5 tegen 5. Daar merk je dan ook weer aan dat de kinderen allemaal weg zijn. Eerst hadden we 4 teams en dan zelfs 7 tegen 7.

Vrijdagochtend had ik voor de 3e keer op een rij brood. Na het brood hadden we het knutseluurtje, maar dit keer is er geen een kindje geweest! ’s Middags had ik weer receptiedienst en toen hebben we ook afscheid genomen van Sarah, de 4e die al naar huis gaat. ‘s Avonds hadden Iris en ik de ‘Pyjama Disco’. We zijn rond gegaan in onze pyjama’s en met onze kussens en de reacties die kregen van alle volwassenen waren hilarisch. Uiteindelijk hadden we 14 kindjes en de disco was ook echt leuk! Kinderen blij, wij blij! :)
Na het werk hebben we weer gezellig met z’n allen wat gedronken in de tuin, want morgen gaat Joeri naar huis. Nummero 5 waarvoor het erop zit.

En vandaag ben dus weer vrij, vanochtend afscheid genomen van Joeri en zometeen ga ik weer even boodschappen doen met Berber. Iris is lekker met haar familie erop uit, want die zijn gisteren aangekomen. Dus ben ik een keertje alleen vrij.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de komende week, hoe die zal zijn, want we hebben vanaf komende week geen aquagym meer en geen knutseluurtje, geen Tabbert&Bobbi, geen spetterpret, geen schip ahoy, geen middagspelen, de tijden van restaurant/receptie/broodwinkeltje/keuken worden ook veranderd.

Ik zie nu ook op facebook dat er veel klasgenoten bijna klaar zijn en ook weer naar huis gaan, wij moeten nog ruim een maand en dan zit het er voor ons ook weer op. Dus nog even genieten!

Au Revoir!

  • 23 Augustus 2014 - 19:46

    JanV:

    Blijft leuk om je verhalen te lezen, je merkt dat er routine in zit.
    Veel ervaring opgedaan, veel vrienden gemaakt en veel gezien en daar ging je voor.
    Nog n maand, voor je t weet zit je alweer in Oostelbeers.
    Ben ontzettend trots op je, xxxpapa

  • 23 Augustus 2014 - 19:55

    Frans/Marleen:

    Toch leuk om die ervaringen van je te lezen.De laatste loodjes komen eraan.We hopen dat je nog mooi weer blijft houden.

    groetjes

  • 24 Augustus 2014 - 09:32

    Johan:

    Idd erg leuk dat je complimenten over het geleverde werk krijgt.
    Nu het groepje kleiner wordt komt ook voor jou het einde in zicht ;-)
    Ik wens je nog een leuke nazomer.

    Mvrgr
    Johan

  • 24 Augustus 2014 - 18:33

    Will:

    Hoi Ellen,

    Wat heb jij het druk gehad in het hoogseizoen! Als ik lees wat jullie allemaal moeten doen aan activiteiten en werkzaamheden in die drukke periode... poeh poeh, petje af.
    Nog een paar weken naseizoen draaien en je stageperiode is voorbij.
    Geniet nog van deze weken.

    groetjes namens ons allemaal,
    Will

  • 24 Augustus 2014 - 23:27

    Manon Vogels:

    Heii Ellen,

    Jammer dat je iedereen moet zien vertrekken. Dan is het toch fijner om zelf als eerste weg te gaan.
    Geniet er nog maar even van ;)

    Groetjes uit Leiden, Manon en Stefan

  • 29 Augustus 2014 - 17:42

    Kees En Marian:

    Nog een paar weken uitdrijven, dan zit het er alweer op.
    Zo snel vliegt de tijd.
    Fijn, dat je daar zo'n leuke tijd hebt.
    Je kunt er met veel plezier op terug kijken, en je bent een grote ervaring rijker!!!
    Au revoir.

    Kees en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Royas

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 11273

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: