Het naseizoen - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Het naseizoen - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Het naseizoen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 September 2014 | Frankrijk, Saint-Laurent-du-Pape

Bonjour!

Zo, het naseizoen is nu echt begonnen! Ik had verwacht dat het ongeveer hetzelfde zou zijn als het voorseizoen, maar het is nu al totaal anders! In het voorseizoen dacht ik dat het de grijze golf was die er op dat moment stonden, maar nu ik de mensen van het naseizoen zie neem ik dat terug! Het zit eigenlijk zo op deze camping, voorseizoen zijn vooral stelletjes die al oudere kinderen hebben en gezellig met z’n tweetje erop uit willen, het hoogseizoen bestaat uit gezinnen met jongere kinderen, maar ook met al wat oudere jeugd (wat mij best wel verbaasde). En dan nu het naseizoen, wat bestaat uit de echte grijze golf! De meeste van deze campinggasten komen ook speciaal voor de bridge avonden en de jeu de boules wedstrijden. Dit zijn ook weer hele andere mensen. De vrouwtjes zijn helemaal opgetut met lippenstift en een walm van parfum en samen met de mannetjes zijn ze goed gekleed alsof ze veel jonger zijn. Ze vinden de biertjes te klein en drinken lekker veel zodat het elke avond erg gezellig wordt. Er zitten er ook tussen die wat brommig zijn en die moet je dan maar gewoon met rust laten.

Maar goed, ik zal mijn ‘dagboek’ maar eerst is verder schrijven vanaf zaterdag 23 augustus.

Zaterdag was ik dus vrij, maar ’s avonds moest ik de volleybalwedstrijd van Anke overnemen. Ik alle regeltjes nog snel doorgelezen en me erop voorbereid, is er uiteindelijk niemand op komen dagen, zelfs niet toen ik het plan omgooide en mensen zocht voor watervolleybal. Nou, aan die kleine dingen merk je toch wel dat het einde van het hoogseizoen nadert. Daarna heb ik de drukte bij de receptie even mee weggewerkt en ’s avonds ben ik lekker een filmpje gaan kijken.

Zondagochtend heb ik Lieke weer meegeholpen met het poetsen van het sanitair. En daarna kwamen de laatste teamleden aan, die samen met Anke, Iris en mij het naseizoen gaan doen: Rutger en Rick. ’s Middags begon het jeu de boules weer en heeft een campinggast de wedstrijd op zich genomen, zodat Anke en ik mee konden kijken en de puntentelling en verdeling konden leren. Nou, ik wist niet dat het zo ingewikkeld was! Anke en ik hebben ook meegedaan en ik heb vroeger toch veel geleerd van opa! Er waren zelfs mensen bij die mij, in de volgende ronde, in hun team wouden hebben! :) Uiteindelijk ben ik 6e van de 14 geworden, dus opa als je dit toevallig leest via mama of iemand anders: Heb ik van jou geleerd!
En ’s avonds stond ik weer in de bediening.

Maandagochtend heb ik de brooddienst van Iris overgenomen, zodat zij lekker met haar familie nog even op pad kon. ’s Middags hebben Lieke en ik de receptie van Judith overgenomen en ’s avonds stond ik in de bediening tot sluit. Dit was gelijk de laatste avond van Eefje, Berber, Anne en Hedwich.

Dinsdagochtend zijn we er met z’n allen vroeg uit gegaan om de dames uit te zwaaien en daarna nog eventjes terug in bed gekropen. Om 11 uur weer het sanitair gepoetst en ’s middags hadden we vrij gekregen om voor de laatste keer uit eten te gaan met Tessa en Lieke. Dus zijn we met z’n 7e naar Valence gereden en hebben we weer op hetzelfde terrasje gegeten. Daarna nog even boodschappen gedaan in de Auchan, super grote winkel! En ’s avonds hadden Iris, Anke en ik een volleybalwedstrijd waar gelukkig dit keer wel mensen op af kwamen. Was heel gezellig, gemengd met kinderen en volwassenen. ’s Avonds hebben we, in de kamer waar eerst de andere meiden lagen, film gekeken in onze zelfgemaakte filmhoek van alle bedden.

Woensdag heb ik samen met Anke het restaurant helemaal gepoetst en daarna het sanitair met Iris er nog bij. ’s Middags de receptie gedaan tot half 7 en daarna de bediening in tot sluit.

Donderdagochtend stond ik weer bij de receptie en daarna het sanitair gepoetst en weer even de receptie gedaan. Totdat Judith eventjes met Anke, Iris en mij ging kletsen en een klein beetje het hoogseizoen evalueren. ’s Middags ook even Rick geholpen in de keuken, weer terug naar de receptie en ’s avonds in de bediening gestaan tot sluit. En nu was het alweer de laatste avond voor Tessa en Lieke helaas.

Vrijdagochtend er vroeg uit gekomen om afscheid te nemen van Tessa en Lieke. Hierna hoeven we van niemand meer afscheid te nemen voordat wij vertrekken, want vanaf nu zijn we de eerste.
’s Ochtends het sanitair gepoetst en daarna een mobilhome met z’n allen gepoetst. ’s Middags de receptie gedaan en ’s avonds in de bediening gestaan. Dit was de eerste avond dat Iris, Anke en ik alleen moesten afsluiten, omdat Tessa en Eefje er allebei dus niet meer zijn.

Zaterdagochtend hebben we met z’n allen 3 mobilhomes schoongemaakt en daarna nog het sanitair. ’s Middags de receptie gedaan en ’s avonds weer in de bediening.

Zondagochtend begon mijn dag met het broodwinkeltje. Want nu we nog maar met zo weinig zijn, zijn de dagen beetje anders geworden. Dus heb ik voortaan op zondag en maandag het brood en nu is het weer een halfuurtje later. Dus dat is ook wel lekker! Om half 11 hadden we weer KoffieKoffie! Dat was alweer lang geleden het was ook weer gezellig, omdat deze mensen elkaar kennen van voorgaande jaren en dan zien ze elkaar weer. Na de KoffieKoffie gingen Judith, Iris, Anke en ik vergaderen met Reina en Bert. Dit zijn de twee mensen die al 24 jaar op een rij de bridge avonden organiseren. Daarna weer het sanitair gepoetst met Iris en Anke en ’s middags was het heel druk bij de receptie met veel aankomsten. ’s Avonds eerst in de bediening gelopen en om kwart voor 8 begon de eerste Bridge avond. Ze spelen verschillende rondes en in de pauzes verzorgen we de drankjes voor ze. Maar tijdens de rondes is er niet veel te doen, dus zijn we gaan rummikub gaan spelen! Het werd wel een late avond, omdat ze gezellig veel drinken als ze klaar zijn met bridgen, dus uiteindelijk waren we om half 1 klaar.

Maandagochtend dus weer het brood verkocht en eventjes de receptie gedaan. Toen het sanitair gepoetst en ’s middags heb ik de receptie helemaal in m’n eentje gedaan omdat Judith weg moest. Heel veel aankomsten gehad, maar alles is gewoon goed verlopen. Na het sluiten van de receptie snel door naar de bediening en ’s avonds dus ook weer de bridge. Werd weer half 1.

Dinsdag hebben we kunnen uitslapen en zijn Iris, Anke en ik naar een strandje gegaan en hebben we de hele dag lekker niks gedaan. Om half 5 wel weer terug gegaan, omdat Judith had gevraagd of ik om 5 uur weer in de receptie kon zijn, aangezien Judith en Nils weg moesten. Op dinsdagavond is het restaurant dicht in het voor- en naseizoen, maar de bridge avonden gaan gewoon door, dus dan is het weer drankjes maken en daarna filmpje kijken. Alleen hadden we niet verwacht dat het elke keer zo laat werd. Dit keer waren er ook klaverjassers. En het is natuurlijk een goed teken dat het laat wordt, want dan vinden ze het gezellig en drinken ze nog meer.

Woensdagochtend begonnen we met het sanitair te poetsen en ’s middags stond ik weer in de receptie. ’s Avonds hadden we weer de Indonesische avond en om 8 uur kwam er een groep van 18 fransen. Dit waren de buren van Nils en Judith.

En vandaag ben ik samen met Anke ’s ochtends gaan hardlopen. Aangezien de aquagym en de minidisco en alle spelletjes zijn afgelopen, haha. Daarna het sanitair gepoetst en toen was ik alweer bij nu! Ik zit op het moment in de receptie, maar die gaat pas open om 4 uur en als er geen mensen aankomen zit ik meestal te lezen of zoals nu mijn blog te schrijven! Ik heb het echt nog heel erg naar mijn zin hier, het is ook nog steeds super gezellig. Maar aan de andere kant, vind ik het niet erg als ik over 22 dagen weer thuis ben! Kan goed zijn dat ik dan, als ik weer gewend ben, weer terug wil, maar dat zien we dan wel weer! Ik ga nu nog even genieten van de paar weken die we nog moeten!

Ik zie jullie snel!

Au Revoir!

  • 04 September 2014 - 19:28

    Inge:

    en toen was t al weer bijna afgelopen....
    Fijn dat het nog steeds goed gaat!

    Je kaartje staat nog steeds mooi in onze zithoek :)

  • 04 September 2014 - 21:32

    Jeanette:

    nou Ellen, ondanks het naseizoen blijft het druk voor jullie. Petje af hoor zo hard als je werkt. Kan me voorstellen dat nu dan toch het aftellen een beetje begint. Wij kijken er ook naar uit om je weer eens live te zien hoor. Groetjes uit Deventer

  • 05 September 2014 - 19:32

    Jan V:

    Fijn dat je nu ook kunt genieten van je vrije uurtjes.
    Ook het naseizoen heeft zijn charmes.
    Koester je leuke herinneringen en de tijd vliegt :)
    xxxpapa

  • 07 September 2014 - 17:24

    Mama:

    Leuk om te merken hoe de werkzaamheden en gasten veranderen gedurende een seizoen. Je bent al een echte allrounder ;). Nog even en je zult weer moeten geoven aan de hollandse bodem en het weer. Tot gauw. XXXXX

  • 10 September 2014 - 12:29

    Manon:

    Je bent inderdaad een echte allrounder! Ik hoop dat de rest jouw diensten ook eens overneemt. Ik krijg het idee dat je altijd voor iedereen klaar staat.
    Hilarisch trouwens hoe je de gasten omschrijft! hahaha

    Liefs, Manon

  • 10 September 2014 - 20:08

    Johan Van De Pas:

    Zal idd leuk zijn om weer thuis te komen.

    Ik hoorde dat de post lang onderweg was geweest :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Laurent-du-Pape

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 11281

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: