Occupé - Reisverslag uit Villemotier, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Occupé - Reisverslag uit Villemotier, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Occupé

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 Augustus 2014 | Frankrijk, Villemotier

Bonjour!

Afgelopen zaterdag heb ik weer even boodschappen gedaan en voor de rest overdag helemaal niks. Lekker uitgerust om er ’s avonds weer tegenaan te kunnen, want ’s avonds kwam de band: ‘Happy Bee’s ‘. Helaas heb ik geen foto van ze gemaakt, maar ze zagen er super leuk uit! Was een band van (volgens mij) 4 jongens en 1 meisje, verkleed als bijen. Ze zongen liedjes maar deden ook spelletjes. Dit was echt hele leuke entertainment! Het was daarom ook heel druk!

Zondag had ik weer de keukendienst van 1 tot 5 en ’s avonds stond ik in de bediening.

Maandag begon mijn dag weer sportief met de aquagym en stond ik ’s middags weer in de keuken van 1 tot 4. Vanaf vandaag begint het animatieprogramma weer opnieuw, want we hebben een 3 weken programma. Dus vandaag begon de piraten&prinsessen week weer bij Tabbert&Bobbi. ’s Avonds stond ik weer in de bediening.

Dinsdagochtend hadden we weer het knutseluurtje en daarna had ik tot 6 de bardienst. Het was weer zo slecht weer dat ik het helemaal niet druk had en heb gewoon een boek uit kunnen lezen tijdens de dienst. ’s Avonds had ik lekker een avondje vrij!

Woensdagochtend zou ik weer de aquagym doen, maar omdat het nu al paar dagen slecht weer was, ging die niet door en besloten we koffie/thee/ranja met pannenkoeken gratis aan de campinggasten te geven. Dit waardeerden ze allemaal! Maar het is ook sneu om te zien dat ze op een gegeven moment op modderplekken staan, of dat de mensen die willen inpakken niet kunnen inpakken omdat alles nat is en blijft. Hierdoor was het bij het knutseluurtje ook heel druk en dit keer hielp een meisje van de camping mee, want die wil dezelfde opleiding als ons gaan doen en zij wou een keertje een dag meelopen. ’s Middags stond ik bij de receptie en kreeg Judith een schoonmaak opwelling. Dus hebben we de hele receptie met personeelskeuken schoongemaakt en daarna ook nog het broodwinkeltje ‘Le Petite Pain au Chocolat’. Nadat we daar klaar waren hebben we het winkeltje dicht gedaan en die gaat voortaan alleen nog maar open als de broodafhaal is, want de jeugd gaat daarbinnen zitten omdat ze daar ook wifi hebben en ze maken door zo’n bende van. Maar ik vind het ook zo raar om te zien dat de jeugd maar ook zeker de volwassenen zo vaak en lang bij de wifiplek rondhangen en alleen maar met hun mobiel bezig zijn, terwijl ze op vakantie zijn! Ik geef toe, als ik in Nederland ben zit ik ook vaak op mijn mobiel voor internet en al, maar als ik op vakantie ben hoef ik echt niet continu de wifiplek op te zoeken! Best bizar om dat te zien, maar daarom gaat ’s avonds om 11 uur ook de wifi eruit, anders blijft de jeugd rondhangen en maken ze kabaal en daar hebben de andere campinggasten weer last van.
’s Middags had ik de activiteit: Ruilspel. En daarna snel doorgegaan als Tabbert. ’s Avonds stond ik in de bediening en om 20:30 had ik samen met Anke de Zingo. (Bingo met liedjes) Dit was weer heel gezellig! Daarna weer verder gegaan in de bediening.

Donderdagochtend stond ik al om half 8 klaar bij het broodwinkeltje te wachten en te wachten op de Bakker, maar hij wou maar niet komen. Kwam hij uiteindelijk om 5 voor 8, terwijl om 8 uur het winkeltje open gaat en ik alles klaar moet hebben. Na het brood moest ik gelijk door naar het knutseluurtje, de bar eventjes gedaan en daarna meteen Schip Ahoy (waterspelen). ’s Avonds weer in de bediening en om half 10 moest ik weer surveilleren bij het Moonlight zwemmen. Helaas kon ik niet goed surveilleren, want na 5 minuten werd ik er meteen ingegooid en daarna kon ik ook niet meer eventjes rustig op de kant staan want ze bleven me erin gooien (Maar ik moet zeggen, het water was heerlijk :) ).

Vrijdagochtend was de bakker er al toen ik nog moest douchen, stond hij er al om 7 uur! Nou, dan zal hij vast door hebben gehad dat hij de vorige dag ontzettend laat was, haha.
Nadat iedereen het brood had opgehaald ging ik weer door naar het knutseluurtje en ’s middags had ik receptiedienst. Vandaag zijn er veel mensen weggegaan, maar ook weer veel mensen voor in de plek teruggekomen. Vandaag was het eindelijk weer heel mooi weer, maar als je ’s ochtends brood hebt is het best fris, dus doe je een lange broek aan. Maar vandaag heb ik weer van hot naar her moeten rennen en heb ik gewoon geen tijd gehad om een kortere broek aan te trekken, nou het was echt heet! Om half 5 gingen Tabbert&Bobbi het laatste stukje schatkaart zoeken, daarna de schat gevonden en afgesloten met een gezellige minidisco. En ’s avonds stond ik weer in de bediening.

Nou, ik stond laatst met Judith bij de receptie en ze zei al: ‘Straks, over een paar weken, als het weer minder druk wordt, hebben we weer tijd om met z’n allen gezellig aan tafel te eten en te kletsen’ Want nu is het echt ’s ochtends en ‘s avonds snel een broodje smeren en onderweg opeten. Grappig als je nu eventjes terugkijkt op de eerste weken dat we hier zaten met z’n zesjes. Gezellig aan tafel. En nu zijn we met zoveel man en hebben we bijna geen tijd om fatsoenlijk te eten, haha.
Maar dat komt wel weer, nog even paar weekjes er flink tegenaan!

Gisteren een pakketje ontvangen van thuis met wat spulletjes die ik nodig had en als verrassing de lekkere jam van opa!

A Bientôt!

  • 02 Augustus 2014 - 18:48

    Papa:

    Je conditie moet ondertussen toch flink toegenomen zijn!
    Lekker bezig zijn en genieten daarna.
    xxxpapa

  • 03 Augustus 2014 - 05:57

    Johan:

    Hoi Piepeldepoi,

    Grappig dat jou het ook opvalt dat die
    social media mensen zo van de rest van de wereld afzondert.
    Nog veel plezier tijdens de laatste drukke weken.

    Mvrgr
    Ome Johan

  • 05 Augustus 2014 - 18:14

    Manon Vogels:

    wat erg dat de jeugd zo vervelend is en zich niet kan vermaken zonder wifi... Maar goede oplossing.
    Door die drukte zal het opeens heel snel gaan allemaal en dan ineens is het voorbij denk ik :O Dus geniet er extra van!

    xxxx
    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Villemotier

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 11288

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: