Home sweet home! - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 September 2014 | Frankrijk, Saint-Laurent-du-Pape

Bonjour! (Of in dit geval: Hoi!)

Op het moment zit ik alweer in Nederland na 4,5 maand in Frankrijk te hebben gezeten! Ik heb al veel mensen weer gesproken, maar jullie hebben nog een laatste verhaaltje van mij tegoed!

Maandag 15 september was de dag aangebroken dat we 's avonds onze slotavond van het restaurant en de keuken hadden. Na een goed voor-, hoog- en naseizoen hebben we het gezellig afgesloten met heel veel campinggasten, een speech door Judith en een lekker creatief 3-gangen-menu. We beseften ons nu echt dat het eind er aan zit te komen, we zullen gewoon vanaf nu niet meer in de bediening of keuken staan. Toch wel apart.

Dinsdagochtend zijn Iris, Anke en ik vroeger ons bed uit gegaan om met een frisse duik in het zwembad de dag te beginnen. Aangezien het nu heel rustig is, kunnen wij ook eindelijk 'genieten'. Nouja, genieten.... het was KOUD!!
Nadat we een beetje opgewarmd waren hebben we het sanitair gepoetst en daarna ook de receptie gepoetst. 's Middags weer receptiedienst en 's avonds onze allerlaatste afhaalavond. Omdat we nog veel friet, snack en pizza's hadden, stelde Nils voor dat wij over de camping gingen om te vragen of ze misschien de aller, aller, allerlaatste pizza of friet vanavond wouden hebben. En het geld dat we dan zouden opbrengen mochten wij (Iris, Anke, Rick, Rutger en ik) zelf houden. Nou, daar zeggen wij geen nee tegen natuurlijk! Uiteindelijk hebben we een mooi bedrag bij elkaar gehaald en besloten om dit samen op te maken als we naar Cassis gaan.

Woensdagochtend hebben we mevrouw en meneer Weber uitgezwaaid, waar we veel contact mee hadden in het naseizoen.
Vandaag mochten we al wat dingen in het beneden sanitair sluiten, zoals het mindervalide sanitair, de kinderruimte en een aantal washokjes. Dus dat scheelt weer veel met poetsen!
's Middags, toen ik bij de receptie zat, kwam meneer Timmerman opeens weer langs met een paar leerlingen die naar de Mont Ventoux gaan. Dus hebben we daar even mee gekletst. Toen ze eenmaal weer weggingen ben ik veel was gaan draaien voor Judith, omdat zij een grote schoonmaak in huis had. 's Avonds gingen we weer, net zoals in het voorseizoen, met z'n allen boven in onze eigen personeelskeuken eten!

Donderdagochtend stond ik bij de receptie, omdat we alle 3 onze evaluatie kregen en dan kon ik eventjes de receptie in de gaten houden. Uiteindelijk had ik als laatste de evaluatie en ik ben er heel erg blij mee! We hebben alle drie een 8 gekregen!
's Middags gingen we met z'n allen het laatste beetje poetsen in het restaurant. Daarna tot sluit weer bij de receptie gestaan en weer vroeg klaar. Dat is toch wel fijn, nu het restaurant dicht is zijn we elke avond lekker op tijd klaar!

Vrijdagochtend stonden we met z'n allen heel vroeg op om het sanitair te poetsen en het brood weer rond te brengen, omdat we vandaag met z'n allen naar Cassis gaan! Helaas was het heel slecht weer. (code oranje) Cassis is super mooi, maar het water hoort normaal helder blauw te zijn en dat was vandaag bruin, doordat het zo hard heeft geregend. Ook stonden de straten blank en waren ze de hele middag bezig met een hogedrukspuit om al het zand weg te spuiten. Maar alsnog was het een heel leuk stadje. Een haven met bootjes eraan, we hebben lekker gelunched op de boulevard en daarna wat winkeltjes afgegaan. Judith en Nils zijn wat eerder weer naar huis vertrokken, omdat het op de camping dus wat lastiger is met al die regen. Wij zijn toen nog naar Avignon gereden, helaas de verkeerde afslag genomen (Avignon Sud ipv Avignon) en daar was niet echt iets te zien. Dus uiteindelijk door gereden naar huis en waren we 's avonds weer op de camping.

Zaterdagochtend hebben we het sanitair beneden en boven gepoetst en weer heel veel was voor Judith gedraaid. 's Middags hebben we in 3 mobilhomes de inventarisatie nagekeken en daarna stond ik weer in de receptie. 's Avonds gingen we met z'n allen bij Tim en Halka (de ouders van Nils) eten.

Zondagochtend mocht ik wat langer in bed blijven, omdat Judith voor mij het brood ging doen. En om 11 uur zijn we met zn allen koffie gaan drinken omdat Judith en Nils vandaag voor 3 dagen naar Annecy gaan. Dus vanaf vandaag zijn wij met z'n vijfen de campingbazen! :)
Vandaag hebben we ook briefjes opgehangen waarop staat dat de broodverkoop dinsdag stopt en het sanitair donderdag dicht gaat. 's Middags zijn Anke, Iris en ik aan ons stageverslag begonnen en 's avonds gingen we bij Tim en Halka eten.

Maandagochtend stond ik om half 9 klaar in de receptie voor het brood, maar nu ook voor de receptie zelf. Eigenlijk sta ik nu de hele dag bij de receptie. 's Middags hebben we weer een beetje aan ons stageverslag gedaan en 's avonds gingen we weer bij Tim en Halka eten. Op een gegeven moment werden we gebeld door Judith, dat er een man dringend een dierenarts voor zijn hond nodig had. Dus ben ik met Halka snel naar de camping teruggegaan om te kijken wat er aan de hand was. Een hond bleek in zijn mond geprikt te zijn door een mug en gaf geen reactie meer. Maar toen wij aankwamen was de hond alweer levendig en enthousiast en was het dus loos alarm. Het erge van alles was, dat de man boos was dat er niemand op de camping was (wij waren in het huis van Tim en Halka, dat is 50 meter van de camping vandaan).
Na dit drama zijn we een keer lekker op tijd naar bed gegaan!

Dinsdagochtend had ik voor de laatste keer het broodverkoop, omdat de bakker vanaf nu geen brood meer komt leveren. Opeens komt er een campinggast naar mij toe dat alle wc's verstopt zitten en niet meer doortrekken, dus ik ben gaan kijken en hij had gelijk. Ik de jongens uit bed gehaald, maar die wisten ook niet wat ze moesten doen, dus uiteindelijk hebben we Tim gehaald en die heeft alles opgelost. Op datzelfde moment deed de printer ook heel raar en kon ik niks meer uitprinten. Nu zou je denken, dat is niet zo'n ramp.... Nou wel dus, want er zijn campinggasten die 's ochtends pas willen betalen en die ik dus een factuur moet geven. Ik kon de printer maar niet gemaakt krijgen, dus heb ik uiteindelijk de campinggasten gevraagd of ze tevreden zijn met alleen een kassabonnetje. Gelukkig had ik geen vervelende campinggasten dit keer en vonden ze het helemaal niet erg. Na 2 betalingen deed de printer het weer en kon ik weer normale factuurs uitprinten.
Zo lijkt het wel alsof alles opeens gebeurt als Nils en Judith weg zijn, haha. Maar tot nu toe hebben we alles nog kunnen oplossen!
's Avonds na het werk zijn we weer bij Tim en Halka gaan eten.

Woensdagochtend stond ik weer in de receptie. Ook al is er geen brood meer, de receptie gaat alsnog natuurlijk open. Om 11 uur even het sanitair met Iris en Anke gepoetst en 's middags weer de receptie gedaan. 's Avonds was het de laatste avond dat we bij Tim en Halka gingen eten en tijdens het eten kwamen Nils en Judith weer thuis.
Elke avond stond de bovenverdieping van de camping helemaal vol, dus ze zeiden al: 'oowww!! dan kunnen we net zo goed nog een paar dagen wegblijven!!'

Donderdagochtend samen met Judith de receptie geopend en haar een beetje bijgepraat van de afgelopen dagen. Daarna hebben we voor de laatste keer het sanitair gepoetst. Dit keer de grondige schoonmaak, dus alle spinnen weg en echt alles poetsen. 's Middags de receptie nog even gedaan zodat Judith alles kon uitpakken en 's avonds hebben Nils en Judith ons mee uit eten genomen omdat het ons laatste avondje is!

En dan is het zover.... vrijdagochtend stonden we om 7 uur klaar om te vertrekken. Hier heb ik toch wel flink tegenop gezien! Afscheid nemen van Nils en Judith. Dit was een moeilijk afscheid, maar gelukkig hebben we afgesproken dat we nog een keertje in Nederland gaan lunchen als ze in Nederland komen. Na het afscheid nemen bracht Nils Anke en mij naar het TGV station en ging Iris met haar vader met de auto naar huis.
Om 12:50 kwamen we in Brussel aan en kon ik eindelijk papa en mama knuffelen! En zelfs een van mijn zussen die mee was gekomen!
We hebben nog met anke's familie wat gegeten op het station en daarna zijn we gegaan.
Papa, mama, Manon en ik hebben het weekend afgesloten in België op een vakantiepark. En zondagmiddag was ik eindelijk weer in het vertrouwde Oostelbeers!
Mijn lieftallige broer is heel creatief geweest en heeft een spanddoek opgehangen en 's avonds zijn we met het gezin en aanhang gaan uiteten.


Nou, dit was het dan... Mijn eerste buitenlandse avontuur! Ik zag er vantevoren best wel erg tegenop, maar ik ben zo blij dat ik deze stap heb genomen! Super leuke mensen leren kennen, heel veel geleerd in de recreatie branche, erachter gekomen dat ik de receptie ook wel heel erg leuk vind. Natuurlijk waren er ook wat mindere momenten, alleen die heb ik hier niet allemaal verteld. Want als ik terugkijk waren er super veel leuke momenten en misschien hier en daar wat mindere, maar dat hoort erbij!

Ik vond het echt fantastisch dat jullie allemaal mijn verslag elke week hebben gelezen en dat jullie er ook leuke reacties onder plaatste! Ik heb ze allemaal gelezen, dankjulliewel!
Een paar van jullie heb ik al gezien, de rest zie ik zo snel mogelijk en dan zal ik jullie bijkletsen! Alhoewel, dat is eigenlijk niet nodig, want jullie weten nu alles al, haha!


Voor nu, Au Revoir oftwel: Houdoe en tot snel!!

ps; Ook iedereen super bedankt voor alle leuke kaartjes! Ze hebben al die tijd boven mijn bed gehangen!

  • 30 September 2014 - 16:23

    Frans En Marleen:

    Welkom Thuis Ellen,

    Aan alle leuke dingen komt een eind.Nog een paar daagjes of misschien wel weken om bij te komen?
    En nog mooi weer ook,valt het niet zo tegen.

    Groetjes

  • 30 September 2014 - 17:31

    Mama:

    Hey meisje, een rugzak vol ervaringen: mooie, leerzame, leuke, minder leuke, moeilijke, meevallers en zo meer.
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Dit neemt niemand je meer af.
    Weer even wennen en dan weer vol aan de bak ;)

    XXX

  • 01 Oktober 2014 - 19:45

    Jan V:

    "Happy"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Laurent-du-Pape

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 11326

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: