Endlich ist der Winter wirklich da! - Reisverslag uit Sankt Michael im Lungau, Oostenrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Endlich ist der Winter wirklich da! - Reisverslag uit Sankt Michael im Lungau, Oostenrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Endlich ist der Winter wirklich da!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Januari 2016 | Oostenrijk, Sankt Michael im Lungau

Hoi allemaal!!

Wat ben ik aan het genieten hier van de natuur! Voordat er sneeuw lag was het al mooi en dat ken ik ook nog wel van onze zomervakanties vroeger, maar nu er sneeuw ligt is het echt prachtig!
Ik heb eindelijk foto’s voor jullie! Nog niet zo heel veel van mn werk zelf, maar van de omgeving in ieder geval alvast! Dan krijgen jullie er misschien een beter beeld bij.
Het is nu trouwens wel echt koud aan het worden. Het schommelt tussen de -13 en -18 graden elke dag. En de laatste paar dagen waait het flink, dus als je je niet goed aankleed, doen je oren, neus of handen gewoon zeer.
En met de taal gaat het ook steeds beter! Ik ga nu zelfs tegen de Hongaren of Slovenen half Engels half Duits praten, omdat sommige woorden er nu standaard in zitten.

Maar ik ben de laatste keer gebleven bij oud en nieuw! ’s Ochtends had ik natuurlijk weer de broodjes en lag er eindelijk sneeuw! Jammer genoeg wel nep sneeuw van de sneeuwkanonnen, maar alles beter dan niks! Ik heb de hele dag achter de receptie gestaan en ’s avonds hadden Kevin en Nadia nog de après-ski, wat jammer genoeg niet echt bezocht werd. Dus om 00:30 snel opgeruimd en zelf op stap gegaan. Ik had jammer genoeg weer niet het gevoel dat het Nieuwjaar was, net zoals met kerst, dus dat moet ik komend jaar maar is gaan inhalen. Maar doordat het laat werd en ik samen met Kevin weer de broodjes moest gaan rondbrengen, hebben we maar een nachtje doorgehaald. En wat waren we snel met de broodjes, geen een fout met onze katers! Alleen was die dag bij de receptie wel zwaar. Dus na het avondeten meteen naar bed gegaan.
Een lichtpuntje was er wel! Er zat 2 weken een Nederlandse familie in 322 en daar zijn we veel mee opgetrokken. Op Nieuwjaarsochtend zijn ze naar huis gegaan en toen wij de broodjes gingen doen stond er een boodschappentas voor onze deur met allemaal eten en drinken wat ze nog over hadden. Ook hadden ze expres broodjes besteld voor ons. Super leuke familie was dat!

2 zaterdagen terug hadden we een drukke aankomstdag, maar alles verliep echt goed! Aan het einde van de dag riep Roland ons weer bij elkaar voor een korte bespreking en het was eigenlijk vooral positief! Hij eindigde daarom ook het gesprek met het aanbod dat we na het werk naar de Stamperl mochten om pizza te gaan eten op zijn kosten. Als ik nog geen genoeg bewijs had dat ik het hier goed heb, dan nu wel toch? 

Helaas worden de activiteiten nog steeds niet veel bezocht. We hebben zulke leuke activiteiten, zoals sleeënrace of ‘hoe overleef ik in de sneeuw’. Maar de kinderen gaan natuurlijk op skiles en ja… kinderen van 2/3 jaar kunnen nog geen iglo of sneeuwpop bouwen. En ik heb bijvoorbeeld nog nooit zo weinig kinderen gehad bij een minidisco haha.
Dit hebben ze natuurlijk van tevoren wel aangegeven, maar ik vind het toch wel erg jammer, aangezien ik de animatie het leukste vind. Maar als er dan een activiteit wel door gaat is dat wel super leuk!

Anderhalve week geleden hadden we eindelijk sneeuw! Jammer genoeg wel nepsneeuw uit de sneeuwkanonnen, maar alles beter dan niks! En nu kan ik eindelijk zeggen dat het winter is, want sinds een kleine week ligt er echte sneeuw! Elke dag een beetje meer en nu echt al lekker veel. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in zoveel sneeuw heb gelopen. Op de wegen waar de sneeuwschuiver niet is geweest komt de sneeuw tot net onder mijn knie! En nu ik het er toch over heb, die sneeuwschuivers zijn echt vervelend in de ochtend! Als je de broodjesservice hebt en ’s nachts heeft het gesneeuwd, maakt hij de wegen vrij. Maar hij maakt het daardoor ook nog is extra glad! Dus het is echt komisch om dan de broodjes te doen, want er glijdt gegarandeerd telkens wel iemand uit haha.
En ik heb nu ook voor het eerst in de sneeuw gereden. Met de caddy gaat dit veel makkelijker dan ik had verwacht, maar het heeft ook een vierwiel aandrijving, dus dat moet helemaal goed komen als er nog meer sneeuw komt!

En nu er eindelijk sneeuw ligt, krijg ik veel vragen of het nu anders skiën is en hoe het skiën nu gaat, maar ik heb helaas al 3 weken niet meer kunnen skiën. Ik had een tijdje last van mijn heup en uiteindelijk toch besloten om naar de dokter te gaan. Niks ernstigs, waarschijnlijk overbelasting, maar daarom heb ik al lang niet meer kunnen skiën. Sinds gisteren komt er eindelijk verbetering, dus ik hoop dat het zo snel mogelijk weg trekt en ik mijn gang weer kan gaan! En als het dan zover is, krijg ik privéles aangezien ik het de laatste keer op de rode piste toch te eng vond en ik van die angst af wil zijn. Door hier en daar contacten te hebben krijg ik die les gratis dus dat is al helemaal mooi meegenomen. Ik krijg dan les van iemand van de skischool: Gottfried Krabath. Deze skischool/skiverhuur zit langs onze receptie en wij werken daar mee samen. Wij sturen ook al onze gasten naar hem toe, ik heb mijn ski’s en skischoenen ook bij hem gehuurd. Er werken verschillende mensen voor Gottfried en zo ook Aldin. Super grappige jongen die ook dj is en wel eens in de Wilderer Alm speelt, dus zijn we laatst op stap gegaan om het toch maar eens te horen haha.
En afgelopen zaterdag zijn we weer naar Obertauern geweest, dit keer samen met het nichtje en vriendin van Tessa. Was weer een super avond!

Vorige week zondag was ik eindelijk na 11 dagen achter elkaar werken vrij! Ook had ik van die 11 dagen 9 dagen de broodjes, dus ik was toen wel echt moe. En dan heb je trouwens ook nog is elke donderdag een nog meer uitgebreide broodjesservice, omdat we dan aan elk appartement ook afscheid tasjes moeten hangen voor de vertrekken op zaterdag. Dus ook al heb je weinig broodjes, dan nog moet je langs elk appartement. Maar die zondag heb ik vrij weinig gedaan, uitgeslapen voor zover dat lukte, de was gedaan, het huisje opgeruimd en gekookt en ’s avonds met z’n allen series gekeken.

Ik heb laats mijn eerste evaluatie gehad met mijn stagebegeleider en ik ben er erg blij mee! Toch altijd fijn om te horen te krijgen dat ze blij met je zijn (tot nu toe haha). Waarschijnlijk krijg ik meer verantwoordelijkheid in de horeca en mag ik vaker de minidisco over gaan nemen.

Maandag had ik voor het eerst in mijn eentje de bingo(en michiel zou dan toekijken), maar na 20 minuten was er nog steeds niemand, dus gingen we maar weer opruimen. Toen zo goed als alles opgeruimd was, kwamen er 7 slovenen. Uiteindelijk de bingo in korte versie gedaan en de mensen alsnog blij gemaakt.

En afgelopen dinsdag stond ik ingepland voor het rodelen, maar omdat het de eerste keer zou zijn moesten ze eerst controleren of de rodelbaan wel goed geprepareerd was. Dus werd dit verplaatst naar woensdagavond en mocht het hele team mee! Aangezien de wandeling omhoog een halfuur tot drie kwartier zou duren, ben ik met de sneeuwscooter omhoog gebracht vanwege mijn heup. Nou ik was binnen 5a minuten boven! Zo hard ging het!
Eenmaal boven hebben we daar met alle gasten gegeten en na het eten was het zover! Samen met Nadia zat ik op een houten slee en gingen we rodelen, maar dat is echt eng joh! De enige rodelbaan die ik ken is zo’n ijzeren baan waar je alleen hoeft te remmen. Maar dit is echt gewoon een sneeuwpad met hier en daar een hek, maar je kunt gewoon de bocht uitvliegen en dan vlieg je zo de afgrond in! En al die hongaren, kroaten en alle andere gasten waren super goed! En wij waren echt ontzettend slecht haha, viel me nog mee dat ik op het eind nog kon praten.
Maar goed, na een paar keer moet je het wel door hebben volgens Roland, dus ik moet gewoon even oefenen haha.

De afgelopen keer was ik twee dagen achter elkaar vrij, helaas niet veel kunnen doen, maar de tweede dag nam Jelle me mee naar het hotel ‘Falkensteiner’ en daar kan hij gratis sporten. Dus dacht ik: alles beter dan op de bank zitten en dan maar alles boven mijn heup trainen. Nou, dat heb ik geweten ook haha! Jelle is een sportinstructeur geweest en die heeft me echt kapot gemaakt! Ik heb echt 2 dagen spierpijn gehad haha.


Ik houd jullie snel weer op de hoogte!

  • 18 Januari 2016 - 13:27

    Jan:

    "Super", endlich Schnee und jetzt geht es loss, oder .....
    Je hebt lang moeten wachten maar nu is het dan zover. Je zult het waar moeten maken en ja inderdaad ski-les is de enige manier!
    Over een paar weken sta je vol vertrouwen op de piste en gaat het rodelen ook beter.
    Es macht mich neugierig wie deine deutsche Sprache ist :)
    Ook wij zijn verrast met een beetje sneeuw en is de temperatuur nu op en zelfs onder het vriespunt.
    Fijn dat je je goed vermaakt, xxxpapa

  • 18 Januari 2016 - 14:26

    Inge:

    Yes, eindelijk sneeuw ;) fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!

    En ja, hebben wij ook sneeuw ja?? In Best toch niet hoor haha

    Ik zat toevallig gister te denken dat ik t altijd gezellig vind als je bij mij komt en soms blijft slapen en daar moet ik nou wel nog lang op wachten. Maaar daarna bedacht ik me dat ik als je weer thuis komt genoeg zal gaan zien :P en dan gaan we zo op elkaars lip zitten dat we mss juist wel een pauze kunnen gebruiken van mekaar hahah. Ik weet iig wel dat we zat kunnen vertellen aan de ander als we saampies op reis gaan :)

    xoxo

  • 18 Januari 2016 - 14:47

    Moniek Job Lenn:

    Hee ellen.

    Wat balen van je blessure. Maar verder lees ik alleen maar super positieve dingen. Sneeuw, goede beoordeling, lieve gasten,gezelligheid.

    Goed om te horen

    Hier alles zijn gangetje.

    Dikke knuffel van lenn.


  • 19 Januari 2016 - 08:50

    Johan :

    Hoi Ellen,

    Goed om te horen dat het leuk is en goed gaat met je stage. Kijk je wel een beetje uit met het rodelen!

    Mvrgr
    Johan en Jolanda

  • 19 Januari 2016 - 11:19

    Manon:

    Aah, ik vind je verhalen echt fantastisch :P Maar wanneer gaan jullie nou naar de Villa?

    Echt super dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt. Ik zou ook wel even stage willen komen lopen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 11287

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: