Het begin van mijn avontuur. - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Het begin van mijn avontuur. - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Het begin van mijn avontuur.

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Mei 2014 | Frankrijk, Valence

Bonjour!

Ik zal de komende maanden zo af en toe laten weten hoe het met me gaat en wat er hier allemaal gebeurt in Frankrijk. Zo blijven de liefhebbers op de hoogte. :)

Gisteren begon het toch echt, mijn avontuur. Vroeg in de ochtend opgestaan en om half 8 brachten papa en mama mij naar het station in Brussel. Daar ben ik samen met een schoolgenootje (Anke) met de TGV naar Valence gereden. 4 uur onderweg geweest, dat is echt niks voor mij...
Maar goed, daar stond Judith (zij en Nils zijn mijn stagebegeleiders) op ons te wachten om vervolgens ons naar de camping te brengen. Toen we aankwamen mochten we eerst op ons gemak onze slaapkamer gaan bekijken en alles uitstallen. Het is een klein kamertje waar we met z'n vieren kunnen liggen, daarnaast ligt nog een kamertje voor de andere meiden die nog komen en dan zit aan de andere kant een kamertje voor de jongens die nog komen. We hebben ook een eigen tuintje en ons huisje zit tegen het huisje van Nils en Judith. Daartussen hebben we een eigen personeelsruimte/keuken.

Nadat we zowat alles hadden uitgepakt kregen we een rondleiding over de camping. Het is veel mooier dan ik in gedachten had! We liggen ook heel mooi tussen de heuvels. Ik zal binnenkort foto's op deze site plaatsen.

Ons huisje staat 'bovenop' de camping samen met de receptie, maarhet zwembad, restaurant, bar enzovoorts ligt 'beneden'. En aangezien we vaak op en neer zullen moeten lopen op een dag, is dat al meteen m'n workout van de dag!

Vandaag hebben we alleen maar huishoudelijke klusjes gedaan om alles een beetje klaar te maken voor het hoogseizoen. Vanavond worden we rustig ingewerkt in de horeca en aangezien morgen de horeca dicht is en er nog geen animatie nodig is zijn we morgen vrij. 's Ochtends alleen even alle sanitairgebouw schoonmaken en dan zijn we van plan om 's middags met z'n viertjes naar Valence te gaan om lekker rond te neuzen.

Komende week zullen we alles nog rustig aan doen en worden we ook rustig ingewerkt, dus dat is wel fijn. Tot nu toe bevalt het me hier goed en de eerste nacht ook goed geslapen, dus ik heb niks te klagen! Op een ding na trouwens, want blijkbaar leven hier gevaarlijke wespen. Wespen vind ik sowieso al niks, maar degene die hier rondvliegen zijn angstaanjagend groot! En je moet er ook niet door geprikt worden, want daar word je heel ziek van.

Als ik de kans krijg om weer een verhaaltje te schrijven, zal ik dat zeker doen.

Au revoir!

  • 19 Mei 2014 - 18:01

    Koen:

    Kijk eens aan, klinkt goed! Fijn om te horen dat de eerste indruk erg goed is. Nogmaals enorm veel plezier, geniet ervan want die 4,5 maand zijn om voor je 't weet en dan verlang je er weer terug naar.
    You can do it SIS ^^

  • 19 Mei 2014 - 21:19

    Inge En Stefan:

    Wat Koen zegt!

  • 20 Mei 2014 - 10:14

    Kees En Marian:

    Wat een goed begin!! Geniet met volle teugen van alles wat op je pad komt.
    Wij volgen jou via jouw verhalen.
    Gr. Kees en Marian

  • 20 Mei 2014 - 17:45

    Hanne:

    Ha lieverd
    wat super om te lezen. Het klinkt prachtig tussen de heuvels. Je schrijft oom heel leuk. Ik kan het me helemaal voorstellen.
    pas op voor de wespen. Doe je ketting maar aan ;)
    Liefs hanne

  • 20 Mei 2014 - 18:04

    Annepoes.:

    Klinkt leuk Ellie ! Hopelijk heb je er nog een hele mooie tijd :)
    En hou maar een tennisracket bij de hand voor die wespen haha.

    Veel plezieeer ! xxxx anneloes.

  • 21 Mei 2014 - 09:37

    Marion :

    Heel erg leuk om je verhaal zo te lezen. Fijn dat je zo leuk ontvangen bent en de tijd krijgt om rustig aan te wennen. Geniet ervan en ik ga je volgen. Groetjes

  • 22 Mei 2014 - 19:48

    Johan Vd P:

    Hoi Ellen,

    Leuk je zo te volgen. Je verhaal leest fijn.
    Wij wensen je veel plezier en kijken uit naar het volgende verhaal.


  • 22 Mei 2014 - 20:55

    Frans En Marleen:

    Hoi Meissie,

    Fijn dat je eerste indruk zo goed is.geniet ervan en vergeet niet te genieten.
    Dikke kus

  • 23 Mei 2014 - 15:43

    Papa:

    Dit wordt jouw grooooote uitdaging, maar vergeet niet te genieten!
    xxxpapa

  • 27 Mei 2014 - 21:38

    Moniek:

    Hoi ellen
    Super om te horen dat het goed met je gaat.
    Lijkt me een leuke camping zoals je omschrijft. Zo tussen de bergen.
    Geniet en vertrouw op jezelf. Je kunt t.
    Oja zou je mij ook in je lijst willen zetten dat we je kunnen volgen..
    Gr job moniek en lenn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Valence

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 11332

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: