Stilte voor de Storm - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Stilte voor de Storm - Reisverslag uit Saint-Laurent-du-Pape, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Stilte voor de Storm

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Laurent-du-Pape

Bonjour!!

Wat is Nederland lekker bezig! Dit had niemand verwacht volgens mij. Hierdoor is er ook telkens op de avond zelf een heel gezellig sfeertje hier haha.

Afgelopen week zijn er 4 mensen vertrokken die er zowat 9 weken stonden. Tine + Rob en Ineke + Gerard. Zij stonden hier op de camping en hebben heel veel geholpen om het klaar te maken voor het seizoen. Ze hoorden eigenlijk bij het team. Dat waren zulke lieve mensen, echt jammer dat ze nu weg zijn want je ‘mist’ ze nu wel. Dat heb ik zelfs al bij een paar campinggasten. Die bijvoorbeeld maar 2 weken bleven maar waar je dan echt een band mee kreeg.
Deze week zijn er gewoon veel mensen weer naar huis gegaan, maar zoals ze dat meestal noemen: 'Stilte voor de Storm'. Want het hoogseizoen begint al dichterbij te komen!

Vrijdag heb ik kennisgemaakt met het ‘golfkarretje’. Dit golfkarretje is voor degene die receptiedienst hebben zodat we de mensen hun plek aan kunnen wijzen en niet 10x op een dag die bult op en neer moeten lopen. Want op een drukke dag is dat echt niet te doen. Dus mij hoor je niet klagen! (sowieso niet, want om in het golfkarretje te rijden is al super leuk haha!)
’s Avonds hadden we natuurlijk onze eerste wk wedstrijd met een hollands buffet.

Zaterdagavond hadden we live muziek met daarna een goochelact door een man en een vrouw. Dit was heel gezellig en leuk en het hele terras zat vol met campinggasten die gezellig veel dronken.

Zondag begon de dag voor mij alweer vroeg aangezien ik bij de broodafhaal stond. Deze dag stond ik ook bijna hele dag bij de receptie en aangezien Judith graag wat in huis wou opruimen heb ik veel alleen gedaan en veel nieuwe mensen ingecheckt en al. En dat is toch wel leuk om te merken dat ze het mij toevertrouwen om al in m’n eentje nieuwe gasten te verwelkomen, in te checken, plek wijzen en alle andere receptietaken. Tussendoor had ik weer als activiteit watervolleybal samen met Anke, maar helaas doordat er afgelopen week best veel mensen naar huis zijn gegaan kwam er niemand opdagen. ’s Avonds hadden we onze eerste minidisco met 3 kindjes. Ik moet er nog wel inkomen en eraan wennen, maar ik denk dat hoe vaker ik het doe, hoe makkelijker het gaat. Na de minidisco mocht ik weer eens in de keuken staan na een lange tijd elke avond de bediening hebben gedaan.

Maandagochtend stond ik weer bij de broodafhaal en ’s middags had ik samen met Eefje voor de eerste keer ‘spetterpret’. Kleine minidisco in het peuterbad met 5 kindjes. Ze zijn allemaal telkens in het begin heel verlegen en pas aan het eind worden ze lekker druk. ’s Avonds hadden we weer Italiaanse avond en daar kwamen weer veel mensen op af.

Dinsdagochtend was mijn derde ochtend dat ik bij de broodafhaal sta. De broodafhaal zelf is heel leuk om te doen en je leert de gasten qua naam heel goed kennen, maar het is jammer dat het al zo vroeg is. Vooral omdat de dagen nu best vol zitten voor ons en tot laat vanwege het restaurant.
’s Avonds had ik samen met Iris voor de eerste keer het ‘voorleesavondje’. We zijn met 4 kindjes op een grasveld gaan zitten en hebben verhaaltjes voorgelezen en op het eind zakdoekje leggen. Deze week waren alle kinderactiviteiten telkens de eerste keer, omdat dit de eerste week was dat er kinderen op de camping zaten. Dinsdagavond is het restaurant dicht (straks in hoogseizoen niet meer) dus hadden we een avondje vrij.

Woensdagochtend hadden we het knutseluurtje met 4 kindjes. Daarna weer de hele dag in de receptie gestaan en om 16:00 uur weer met z’n allen het hele terras, restaurant en bistro oranje versierd. Er kwamen weer heel veel mensen op af en dit keer hadden we ook een tweede groter scherm erbij gezet.

Het leuke aan het hier zijn is dat het heel erg op thuis lijkt. Judith en Nils zorgen heel goed voor je. De campinggasten en mijn school zeggen ook allemaal dat ze je behandelen alsof ze je familie zijn. En dat is ook echt waar! Laatst stond ik in de receptie en vroeg een nieuwe campinggast of ik eventjes Judith mijn moeder wou roepen, haha.
Maar het doet me ook denken aan de Steenuil. Hier heb ik 2 leidinggevende, een vrouw en een man en dat heb ik bij de Steenuil ook. Maar ze zijn ook allebei nog jong, net zoals bij de Steenuil. Judith geniet er bijvoorbeeld van als ze met ons een momentje over mode kan praten en Nils houdt ervan om ons voor de gek te houden.

Dus je kunt wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn stageplek!

  • 19 Juni 2014 - 16:27

    Papa:

    "Stilte voor de storm"
    Waar kennen ze die uitspraak niet?
    Zo te horen voel je je al aardig thuis op de camping en is het elke week ook weer iets nieuws leren of meemaken.
    Rondscheuren in een golfkarretje leuk me ook super!
    Het blijven leuke verhalen om te lezen.
    Doe je collega's de groeten en vergeet vooral "moeder en vader" niet!

    xxxpapa

  • 20 Juni 2014 - 16:36

    Mama:

    Er zit al flink wat variatie in je werk. Kun je al vast oefenen voor als de "storm" is gearriveerd ;)
    Blijft leuk om je verhalen te lezen.
    Veel plezier en tot heel snel :)

    XXXmama

  • 20 Juni 2014 - 17:33

    Moniek En Lenn:

    Heej Ellen,

    Wat een lekker verhaal weer om te lezen. We kijken iedere donderdag uit naar jou verhalen. Lenn moet ook altijd lachen als ik het voorlees :)

    Jammer dat er weer gezellige mensen vertrokken zijn, maar denk maar zo dat er nog genoeg gezellige en leuke mensen zullen komen in de storm :)

    Grappig die mevrouw vraagt naar je "moeder". Een teken dat de band met jullie erg goed is. Dat is zeker veel waard als je ver van huis bent.

    We willen even zeggen dat we super trots op je zijn dat je het zo vol overgave en plezier doet daar in Frankrijk. Heel erg dapper. Maar we zien ook dat je echt geniet. Dat doet ons goed! Girl Power.

    Geniet ervan als je "echte" papa en mama komen.

    Groetjes en een dikke kus van Lenn en Moniek

  • 22 Juni 2014 - 15:21

    Jolanda:

    Hoi Ellen,

    Erg leuk om je verhalen te lezen en ik kan merken dat je het echt naar je zin hebt.

    Nu bijna je verjaardag en dan komen je echte pap en mam kijken hoe het daar in Frankrijk is, wel gezellig he!!

    Groetjes van tante Jolanda

  • 23 Juni 2014 - 20:55

    Johan:

    Hoi piepeldepoi,

    Weer een leuk verhaal. Fijn dat je het naar je zin hebt. Als het goed is zijn Jan en Marij vanavond gearriveerd. Veel plezier met het weerzien.

    Groetjes

  • 29 Juni 2014 - 14:23

    Johan:

    Ellen,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Johan en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Laurent-du-Pape

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 11334

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: