Regen, koud, nat.... - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu Regen, koud, nat.... - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Ellen Vogels - WaarBenJij.nu

Regen, koud, nat....

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Juli 2014 | Frankrijk, Valence

Bonjour!

Nou, voor mij lijkt het nu net alsof ik nog steeds in Nederland ben! Al heel de week regen, regen, regen en koud! Je merkt zelfs nu aan de campinggasten dat ze het een beetje gehad hebben! Gelukkig zeggen de weersvoorspellingen dat het vanaf morgen weer goed weer zou moeten worden. (laten we hopen!)


Vrijdagochtend stond ik alweer vroeg klaar in ‘le petite pain au chocolat’. Oftewel, het winkeltje waar we de broodverkoop doen. Alleen zat ik de tijd nu echt uit, aangezien het heel rustig was. ’s Middags tijdens de receptiedienst heb ik alle reserveringen uitgeschreven en gepoetst. ’s Avonds hebben Iris en ik aan het meeleeftheater gewerkt: ‘Tabbert&Bobbi’ De 2 konijnen van La Garenne (La Garenne staat namelijk voor konijnenheuvel, het gebied was vroeger een jachtveld). We hebben een script gemaakt voor maandag en geoefend.

Zaterdag had ik een rustig dagje, want ik had alleen ’s ochtends en ’s middags receptiedienst en ’s avonds was ik vrij. Na mijn receptiedienst wou ik het restaurant meehelpen versieren voor het WK weer, maar toen begon Judith opeens heel vaag te doen dat ik daar maar mee moest wachten. Waarom? Dat wou ze niet zeggen. Nou, na een tijdje mocht ik dan toch meehelpen en ik snapte er nog steeds niks van. Na het versieren ging ik naar achteren om een filmpje te gaan kijken, komt Anke naar me toe of ik even naar Judith wil gaan. Dus ik loop naar de receptie, staan daar opeens tante Jeanette, ome Alfred, Kim en Niels voor m’n neus! Omdat ze onderweg in Valence zouden overnachten, hadden ze bedacht om bij mij op bezoek te komen. Dat was echt een leuke verassing! En het kwam ook heel mooi uit, want ’s avonds was ik vrij. Dus zijn we wat gaan drinken op het terras en daarna besloten om ook te blijven eten. Veel bijgekletst en daarna gingen ze naar hun hotel toe. Tante Jeanette, ome Alfred, Kim en Niels: Super leuk dat jullie langskwamen!
’s Avonds nog het wk gekeken en omdat ik nog meegeholpen heb om alles op te ruimen na de wedstrijd, lag ik uiteindelijk pas om 2 uur in bed.

Zondag begon mijn dag niet heel laat, want ik had om 8:30 receptiedienst. Even rond het middaguur tussendoor het sanitair boven gepoetst. ’s Middags zijn we door het slechte weer langs de tenten gegaan om te vragen of de jeugd zin had om spelletjes in de bar te gaan doen, uiteindelijk kwamen er maar 2. Maar goed, die 2 hadden het heel erg naar hun zin en daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om. En ’s avonds stond ik weer in de bediening.

Maandag hadden we voor de eerste keer de lunch. Dus stond ik van 1 tot 4 in de keuken, maar doordat er niemand kwam lunchen heb ik samen met Iris tussendoor even een schatkaart gemaakt voor ons meeleeftheater. Want om 16:30 begon het echte werk! Tabbert en Bobbi kwamen langs op de camping! Deze week is het thema: Piraten&Prinsessen en hadden Tabbert en Bobbi een stukje van een schatkaart gevonden dus gaan we de rest zoeken. We gingen de kindjes huppelend en zingend ophalen. We hadden 3 kindjes, en voor de eerste keer en als het nog niet heel druk is op de camping, is dat al best wat! ’s Avonds hadden we pingpong toernooi voor jong en oud en daar kwamen veel mensen op af! Was ook heel gezellig! Na het toernooi ging de wat jongere jeugd in de patio zitten en omdat daar begeleiding bij moet zijn, ging ik met ze mee. Daar hebben we het spel: Weerwolven van Wakkerdam gedaan (hebben ze mij meteen geleerd, haha) en hints.

Dinsdag hadden we ’s ochtends bij het knutseluurtje maar 1 kindje helaas. ’s Middags had ik bardienst van 1 tot 6 en om de tijd te doden als er nog niemand komt, ging ik ramen poetsen. Tijdens het ramen poetsen ben ik ergens vanaf gesprongen en is er iets niet goed gegaan met mijn knie. Toen hebben ze me naar boven moeten dragen en heb ik de hele dag verder op bed gelegen. ’s Avonds hebben ze mij naar beneden gereden met het golfkarretje zodat ik de halve finale van het wk kon zien (altijd beter dan in mijn eentje op bed liggen).

Woensdag had ik receptiedienst en ’s middags had ik gelukkig niemand met spetterpret, want lopen ging niet heel makkelijk. ’s Middags begeleidden Iris en ik het ruilspel. Om 16:30 kwamen Tabbert en Bobbi weer! Vandaag ging alleen Bobbi de kindjes ophalen, want Tabbert had een kreupel pootje. ’s Avonds hadden we de Zingo (Een zingende bingo). En omdat ik niet handig kon rondlopen moest ik met de headset de zingo doen. Op het begin moest ik er heel erg aan wennen, want dan hoor je jezelf door de microfoon, maar vond het wel heel leuk om te doen.

Donderdagochtend was ik weer te vinden in ‘Le petite pain au chocolat’. Maar bijna niemand kwam zijn/haar brood ophalen. Waarschijnlijk en door het slechte weer en doordat ze misschien slecht hebben geslapen doordat Nederland eruit ligt bij het wk. Dus ben ik met het karretje het brood gaan rondbrengen. Daarna moest ik snel door naar het knutselen en bleef ik in de bar tot de middag, want ’s middags stond ‘Schip Ahoy’ op de planning (waterspelen). Maar door het slechte weer hebben we weer spelletjes binnen gedaan. ’s Avonds had Iris voetbaltoernooi. Eigenlijk zou ik in de bediening staan, maar het zou heel rustig worden en aangezien het lopen nog niet echt goed ging, ging ik met Iris mee en heb ik scheidsrechter gespeeld. En daarna hadden we om 21:30 Moonlight Swimming. Nou, ik was bang dat er niemand op af zou komen doordat het zo koud was, maar uiteindelijk had ik toch 7 kinderen! En als je dan de muziekboxen buiten zet en dan de verschillende kleuren lampen in het zwembad aan, ziet het er kei leuk uit!

Vrijdagochtend had ik weer de brooddienst en daarna weer meteen het knutselen. ’s Middags receptie en daarna eigenlijk weer spetterpret, maar weer niemand door het slechte weer. En om 16:30 kwamen Tabbert en Bobbi weer! Deze keer hadden we het laatste stukje van de schatkaart gevonden. (en dit keer hadden we 6 kindjes) En toen de schatkaart compleet was hebben we de schat ook gevonden! Kinderen diploma gekregen en daarna afgesloten met een minidisco. ’s Avonds stond ik weer in de bediening, gelukkig gaat het lopen al steeds beter, alleen traplopen zal nog wel eventjes lastig blijven.

Ik zal voortaan niet meer mijn blog op donderdag schrijven, maar op zaterdag. Want het team is komende donderdag helemaal compleet dus hebben we nu ook een vast rooster gekregen voor elke week. En zaterdag is de vrije dag voor Iris en mij. Alleen zullen we 4 weken lang om 18:30 toch naar het restaurant moeten om in de bediening te helpen, want dan hebben we live bands en dat is elk jaar heel druk. Maar daarvoor krijgen we de zondagochtend vrij.

Au revoir!

ps; Morgen zit ik hier alweer 8 weken!

  • 12 Juli 2014 - 21:34

    Marleen/Frans:

    Hoi Ellen,

    leuk toch dat er onverwachts bezoek voor je was.Kei gezellig toch,?
    Ja wat het weer betreft, hier is het ook bar en boos geweest.Nog veel plezier en genietennnnnnnn.

    groetjes

  • 12 Juli 2014 - 23:15

    Papa:

    Ondanks 't weer toch leuke verhalen.
    Geweldig om je kreupele poot mee te nemen in het verhaal!
    Xxxpapa

  • 13 Juli 2014 - 21:03

    Moniek, Job En Lenn:

    Heej nichtje,

    Lijkt wel dat je gewoon in Nederland op de camping zit als je zo het weer omschrijft. Hier is het de laatste week ook niet echt goed. Flinke onweersbuien met harde klappen.
    Dat was een leuke verrassing dat Tante Jeanette langs kwam zeg! Lekker gekletst en gegeten. En ik zag dat de kok ook verstand had van koken (Go-Tan)!
    Maar een kleine domper met je knie zeg... hopelijk gaat het snel weer wat beter! Wel lief dat je zon fijne collega's hebt die je met het karretje op komen halen zodat je de wedstrijd kon zien!

    Hier gaat verder ook alles zijn gangetje. Lenn groeit super hard en heeft al zijn eerste tandje! Kei schattig! Ook wij moeten nog 2 weken werken en dan lekker genieten van onze vakantie!

    Tot de volgende week,

    Groetjes Moniek, Job en lenn

  • 16 Juli 2014 - 14:41

    Kees En Marian:

    Leuke verrassing van tante Jeanette he!!
    Zo te lezen wordt het steeds leuker in Frankrijk.
    Spreek je al goed Frans na 8 weken?
    Je bent een mooi knuffelkonijntje zag ik op de foto. (HA HA)
    Hier wordt het aan het einde van de week 35 graden, dus zal het bij jullie ook wel beter worden.
    Veel liefs Kees en Marian

  • 18 Juli 2014 - 14:47

    Manon Vogels:

    Hahaha Ellen, als animator moet je echt wel het spel Weerwolven kennen hoor...
    Het klinkt echt super leuk allemaal. Ben heel trots op je dat je jezelf zo goed hebt weten te redden daar. Je zit er toch echt al heel lang ondertussen.
    En volgens mij maak je echt lange dagen. Ik zit hier wel te zeuren met mijn 14 uur durende werkdagen, maar volgens mij kan jij er ook wat van.

    Ik ben gisteren hier voor je verjaardag gaan shoppen, en volgens mij ben ik wel geslaagd :) hihi.

    Liefs uit Madaba!!
    Waar het overigens ook slecht weer was vanochtend, maar dan in de mom van 22 graden en zware bewolking...

    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Valence

Ellen

Actief sinds 19 Mei 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 11333

Voorgaande reizen:

04 December 2015 - 27 April 2016

Winter Wonderland

18 Mei 2014 - 30 September 2014

Viva La France!

Landen bezocht: